Transfer didaktických dovedností studentů tělesné výchovy na pedagogických praxích
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F04%3A00001310" target="_blank" >RIV/61989592:15510/04:00001310 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Transfer didaktických dovedností studentů tělesné výchovy na pedagogických praxích
Popis výsledku v původním jazyce
Úspěšná realizace nového pojetí tělesné výchovy na základních a středních školách je podmíněna kvalitní profesní přípravou učitelů tělesné výchovy. Analýza úrovně pedagogických praxí ukázala rezervy v integraci osvojování didaktických dovedností praktikantů při vyučování tělesné výchově a druhému aprobačnímu předmětu. Výzkumu se zúčastnilo na 55 základních a středních školách 57 praktikantů a 1867 studentů. Každý z praktikantů realizoval jednu habituální (obvyklou a co nejlepší) a následně u stejné skupiny studentů progresivní vyučovací jednotku (se zvýšení role studenta) v tělesné výchově a totéž ve druhem vyučovacím předmětu (11 vyučovacích předmětů). Studenti v tělesné výchově (H=25.34; p= .00; ?2 = .02) i v druhém vyučovacím předmětu (H=15,41; p= ,00; ?2 = .01) hodnotili pozitivněji progresivní vyučovací jednotky. Obdobně pozitivně hodnotili progresivní vyučovací jednotky i praktikanti. Děvčata hodnotila oba typy vyučovacích jednotek v obou vyučovacích předmětech pozitivněji než ch
Název v anglickém jazyce
Transfer of didactic skills by students of physical education into pedagogical practice
Popis výsledku anglicky
The successful application of new concepts in physical education to its instruction at basic and middle schools depends on the quality professional preparation of teachers of physical education. An analysis of the qualitative standards found in pedagogical practice showed that there are reserves in the integration of didactic skills being learned by student teachers, while giving instruction in physical education classes, as well as in their second subject. Participants in the research included 57 student teachers and 1867 students at 55 basic and middle schools. Each of the student teachers carried out one habitual (usual and best) type lesson, and then, with the same group of students, tried a progressive instructional unit (with the student having an increased role). This was done in both the physical education lesson as well as in the student teacher´s second major subject. There were a total of 11instructional subjects. Students attending the physical education instructional units
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Tělesná kultura
ISSN
1211-6521
e-ISSN
—
Svazek periodika
29
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
27
Strana od-do
54-80
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—