Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Transfer didaktických dovedností studentů tělesné výchovy na pedagogických praxích

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F04%3A00001310" target="_blank" >RIV/61989592:15510/04:00001310 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Transfer didaktických dovedností studentů tělesné výchovy na pedagogických praxích

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Úspěšná realizace nového pojetí tělesné výchovy na základních a středních školách je podmíněna kvalitní profesní přípravou učitelů tělesné výchovy. Analýza úrovně pedagogických praxí ukázala rezervy v integraci osvojování didaktických dovedností praktikantů při vyučování tělesné výchově a druhému aprobačnímu předmětu. Výzkumu se zúčastnilo na 55 základních a středních školách 57 praktikantů a 1867 studentů. Každý z praktikantů realizoval jednu habituální (obvyklou a co nejlepší) a následně u stejné skupiny studentů progresivní vyučovací jednotku (se zvýšení role studenta) v tělesné výchově a totéž ve druhem vyučovacím předmětu (11 vyučovacích předmětů). Studenti v tělesné výchově (H=25.34; p= .00; ?2 = .02) i v druhém vyučovacím předmětu (H=15,41; p= ,00; ?2 = .01) hodnotili pozitivněji progresivní vyučovací jednotky. Obdobně pozitivně hodnotili progresivní vyučovací jednotky i praktikanti. Děvčata hodnotila oba typy vyučovacích jednotek v obou vyučovacích předmětech pozitivněji než ch

  • Název v anglickém jazyce

    Transfer of didactic skills by students of physical education into pedagogical practice

  • Popis výsledku anglicky

    The successful application of new concepts in physical education to its instruction at basic and middle schools depends on the quality professional preparation of teachers of physical education. An analysis of the qualitative standards found in pedagogical practice showed that there are reserves in the integration of didactic skills being learned by student teachers, while giving instruction in physical education classes, as well as in their second subject. Participants in the research included 57 student teachers and 1867 students at 55 basic and middle schools. Each of the student teachers carried out one habitual (usual and best) type lesson, and then, with the same group of students, tried a progressive instructional unit (with the student having an increased role). This was done in both the physical education lesson as well as in the student teacher´s second major subject. There were a total of 11instructional subjects. Students attending the physical education instructional units

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Tělesná kultura

  • ISSN

    1211-6521

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    29

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    27

  • Strana od-do

    54-80

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus