Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Osobnost učitele z pohledu studentů FTK UP Olomouc

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F05%3A00002449" target="_blank" >RIV/61989592:15510/05:00002449 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Osobnost učitele z pohledu studentů FTK UP Olomouc

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Ve školním roce 2003/2004 dostali studenti 3. ročníku studia učitelství tělesné výchovy pro základní školy (celkem 30 studentů z toho žen bylo 16 a mužů 14) v rámci výuky "Teorie a didaktika tělesné výchovy" a studenti 2 ročníku oboru rekreologie (celkem35 studentů z toho žen bylo 21 a mužů 14) v rámci semináře předmětu "Didaktika 1" úkol aby se písemně zamysleli nad osobností současného učitele. Výpovědi byly kódovány a podrobeny kvalitativnímu rozboru ve čtyřech kategoriích. Studenti obou sledovanýchskupin byli k učitelům velmi kritičtí. Kritika se týkala především stereotypního přístupu současných pedagogů a nechuť cokoliv měnit. Většina posluchačů se sjednotila v tom, že "skutečný ideální učitel neexistuje" současně ale vyjmenovali velké množstvíschopností a vlastností, které by měl učitel mít. Volba zaměření studia se zásadně projevila v konstatování zda studenti měli, či mají, pedagogický vzor i v úvaze o práci učitele po absolvování fakulty.

  • Název v anglickém jazyce

    The teacher's personality from the point of view of students at FTK UP Olomouc

  • Popis výsledku anglicky

    In the school year 2003/2004, students in the third year of their studies to become teachers of physical education at basic schools (of thirty participants, 16 were women and 14 were men) within the framework of the instructional unit "Theory and didactics of physical education," as well as students in the second year of Recreation and Leisure Studies (of 35 participants, 21 were women and 14 were men) within the framework of a seminar on the subject of" Didactics 1", were given the task of expressing themselves in writing regarding their current teacher. Their answers were coded and subjected to quality analysis in four categories. Students in both of the observed groups were very critical of their teachers. Their criticism was focussed primarily on the stereotypical approach of these current teachers and their unwillingness to change anything. Most of them agreed with the idea that "a truly ideal teacher does not exist", however, at the same time they named a great quan

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AK - Sport a aktivity volného času

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník příspěvků mezinárodního semináře Pedagogické kinantropologie

  • ISBN

    80-7368-041-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    242

  • Strana od-do

    23-27

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Frýdlant nad Ostravicí

  • Datum konání akce

    1. 1. 2005

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku