Osobnost učitele z pohledu studentů FTK UP Olomouc
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F05%3A00002449" target="_blank" >RIV/61989592:15510/05:00002449 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Osobnost učitele z pohledu studentů FTK UP Olomouc
Popis výsledku v původním jazyce
Ve školním roce 2003/2004 dostali studenti 3. ročníku studia učitelství tělesné výchovy pro základní školy (celkem 30 studentů z toho žen bylo 16 a mužů 14) v rámci výuky "Teorie a didaktika tělesné výchovy" a studenti 2 ročníku oboru rekreologie (celkem35 studentů z toho žen bylo 21 a mužů 14) v rámci semináře předmětu "Didaktika 1" úkol aby se písemně zamysleli nad osobností současného učitele. Výpovědi byly kódovány a podrobeny kvalitativnímu rozboru ve čtyřech kategoriích. Studenti obou sledovanýchskupin byli k učitelům velmi kritičtí. Kritika se týkala především stereotypního přístupu současných pedagogů a nechuť cokoliv měnit. Většina posluchačů se sjednotila v tom, že "skutečný ideální učitel neexistuje" současně ale vyjmenovali velké množstvíschopností a vlastností, které by měl učitel mít. Volba zaměření studia se zásadně projevila v konstatování zda studenti měli, či mají, pedagogický vzor i v úvaze o práci učitele po absolvování fakulty.
Název v anglickém jazyce
The teacher's personality from the point of view of students at FTK UP Olomouc
Popis výsledku anglicky
In the school year 2003/2004, students in the third year of their studies to become teachers of physical education at basic schools (of thirty participants, 16 were women and 14 were men) within the framework of the instructional unit "Theory and didactics of physical education," as well as students in the second year of Recreation and Leisure Studies (of 35 participants, 21 were women and 14 were men) within the framework of a seminar on the subject of" Didactics 1", were given the task of expressing themselves in writing regarding their current teacher. Their answers were coded and subjected to quality analysis in four categories. Students in both of the observed groups were very critical of their teachers. Their criticism was focussed primarily on the stereotypical approach of these current teachers and their unwillingness to change anything. Most of them agreed with the idea that "a truly ideal teacher does not exist", however, at the same time they named a great quan
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AK - Sport a aktivity volného času
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků mezinárodního semináře Pedagogické kinantropologie
ISBN
80-7368-041-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
242
Strana od-do
23-27
Název nakladatele
Ostravská univerzita
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Frýdlant nad Ostravicí
Datum konání akce
1. 1. 2005
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—