Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Metodologické aspekty diagnostiky a výzkumu žákovských prekoncepcí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10173678" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10173678 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Metodologické aspekty diagnostiky a výzkumu žákovských prekoncepcí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Psychogeneze žákova poznání úzce souvisí s problematikou tzv. prekoncepcí a miskoncepcí, které se vždy vztahují na konkrétní obsahy, procesy, zákonitosti a jevy. Příspěvek se zaměřuje na teoretické uchopení fenoménu prekoncepcí a miskoncepcí a následnoukritickou analýzou možností i limitů jejich diagnostiky a výzkumu. V příspěvku jsou prezentovány dílčí výstupy kvalitativního i kvantitativního výzkumu žákovských prekonceptů vybraného sociálně patologického jevu (vlivu tzv. sekt) v rámci řešeného projektu GA UK.

  • Název v anglickém jazyce

    Methodological Aspects of the Diagnostics and Research of the Pupils' Preconceptions

  • Popis výsledku anglicky

    The psychogenesis of a pupil's knowledge is closely related to the issue of the preconceptions and misconceptions that always apply to the specific content, processes, patterns and phenomena. The paper focuses on the theoretical grasp of the preconceptions and misconceptions and subsequent critical analysis of the possibilities and limits of their diagnostics and research. The paper presents partial results of the qualitative and quantitative research of the pupils' preconceptions of the selected socio-pathological phenomenon (the influence of so-called sects) within the chosen project GA UK.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Metodologické přístupy v pedagogických a psychologických doktorských výzkumech

  • ISBN

    978-80-7290-707-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    196-204

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    20. 5. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku