Metodologické aspekty diagnostiky a výzkumu žákovských prekoncepcí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10173678" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10173678 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Metodologické aspekty diagnostiky a výzkumu žákovských prekoncepcí
Popis výsledku v původním jazyce
Psychogeneze žákova poznání úzce souvisí s problematikou tzv. prekoncepcí a miskoncepcí, které se vždy vztahují na konkrétní obsahy, procesy, zákonitosti a jevy. Příspěvek se zaměřuje na teoretické uchopení fenoménu prekoncepcí a miskoncepcí a následnoukritickou analýzou možností i limitů jejich diagnostiky a výzkumu. V příspěvku jsou prezentovány dílčí výstupy kvalitativního i kvantitativního výzkumu žákovských prekonceptů vybraného sociálně patologického jevu (vlivu tzv. sekt) v rámci řešeného projektu GA UK.
Název v anglickém jazyce
Methodological Aspects of the Diagnostics and Research of the Pupils' Preconceptions
Popis výsledku anglicky
The psychogenesis of a pupil's knowledge is closely related to the issue of the preconceptions and misconceptions that always apply to the specific content, processes, patterns and phenomena. The paper focuses on the theoretical grasp of the preconceptions and misconceptions and subsequent critical analysis of the possibilities and limits of their diagnostics and research. The paper presents partial results of the qualitative and quantitative research of the pupils' preconceptions of the selected socio-pathological phenomenon (the influence of so-called sects) within the chosen project GA UK.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Metodologické přístupy v pedagogických a psychologických doktorských výzkumech
ISBN
978-80-7290-707-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
196-204
Název nakladatele
Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
20. 5. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—