Research into spatial intelligence and the efficiency of the application of spatial visualization in instruction
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10189102" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10189102 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.06.661" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.06.661</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.06.661" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2013.06.661</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Research into spatial intelligence and the efficiency of the application of spatial visualization in instruction
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the issue of spatial visualization in instruction. It provides the basic characteristics of premises, goals, concepts and findings of the experiment in educational settings that focused on relations between the form of the presentation of subject matter (planar visualization and spatial visualization), spatial intelligence, or the ability of mental rotation and the results in the education of lower secondary school students (ISCED 2). The presumption was that the application of spatial visualization will lead to better results in the education of students with a lower spatial intelligence level. This was measured on the basis of their mental rotation ability. (C) 2013 The Authors. Published by Elsevier Ltd.
Název v anglickém jazyce
Research into spatial intelligence and the efficiency of the application of spatial visualization in instruction
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the issue of spatial visualization in instruction. It provides the basic characteristics of premises, goals, concepts and findings of the experiment in educational settings that focused on relations between the form of the presentation of subject matter (planar visualization and spatial visualization), spatial intelligence, or the ability of mental rotation and the results in the education of lower secondary school students (ISCED 2). The presumption was that the application of spatial visualization will lead to better results in the education of students with a lower spatial intelligence level. This was measured on the basis of their mental rotation ability. (C) 2013 The Authors. Published by Elsevier Ltd.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F1541" target="_blank" >GAP407/12/1541: Informačně technologické kompetence dětí a jejich rozvoj na základních školách</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia - Social and Behavioral Sciences
ISBN
—
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
855-859
Název nakladatele
ELSEVIER SCIENCE BV
Místo vydání
AMSTERDAM
Místo konání akce
Ephesus - Izmir
Datum konání akce
9. 5. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000323984200163