Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Research into spatial intelligence and the efficiency of the application of spatial visualization in instruction

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10189102" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10189102 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.06.661" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.06.661</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.06.661" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2013.06.661</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Research into spatial intelligence and the efficiency of the application of spatial visualization in instruction

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the issue of spatial visualization in instruction. It provides the basic characteristics of premises, goals, concepts and findings of the experiment in educational settings that focused on relations between the form of the presentation of subject matter (planar visualization and spatial visualization), spatial intelligence, or the ability of mental rotation and the results in the education of lower secondary school students (ISCED 2). The presumption was that the application of spatial visualization will lead to better results in the education of students with a lower spatial intelligence level. This was measured on the basis of their mental rotation ability. (C) 2013 The Authors. Published by Elsevier Ltd.

  • Název v anglickém jazyce

    Research into spatial intelligence and the efficiency of the application of spatial visualization in instruction

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the issue of spatial visualization in instruction. It provides the basic characteristics of premises, goals, concepts and findings of the experiment in educational settings that focused on relations between the form of the presentation of subject matter (planar visualization and spatial visualization), spatial intelligence, or the ability of mental rotation and the results in the education of lower secondary school students (ISCED 2). The presumption was that the application of spatial visualization will lead to better results in the education of students with a lower spatial intelligence level. This was measured on the basis of their mental rotation ability. (C) 2013 The Authors. Published by Elsevier Ltd.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F1541" target="_blank" >GAP407/12/1541: Informačně technologické kompetence dětí a jejich rozvoj na základních školách</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia - Social and Behavioral Sciences

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    855-859

  • Název nakladatele

    ELSEVIER SCIENCE BV

  • Místo vydání

    AMSTERDAM

  • Místo konání akce

    Ephesus - Izmir

  • Datum konání akce

    9. 5. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000323984200163