Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Efficiency of the application of spatial visualization in instruction in relation to spatial intelligence

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10124084" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10124084 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Efficiency of the application of spatial visualization in instruction in relation to spatial intelligence

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with the issue of spatial visualization and its application in education. It focuses on the correlation between the efficiency of the application of spatial visualization in education and students' spatial intelligence. It provides basicinformation on the goals, concept and outcomes of the experiment in educational settings, the aim of which was to find out the impact of the application of spatial visualization on the learning of lower-secondary school students with respect to their level of spatial intelligence. This was measured on the basis of their mental rotation ability. The presumption was that spatial intelligence influences students' learning and that the application of spatial visualization will lead to better results in theeducation of students with a lower spatial intelligence level.

  • Název v anglickém jazyce

    Efficiency of the application of spatial visualization in instruction in relation to spatial intelligence

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with the issue of spatial visualization and its application in education. It focuses on the correlation between the efficiency of the application of spatial visualization in education and students' spatial intelligence. It provides basicinformation on the goals, concept and outcomes of the experiment in educational settings, the aim of which was to find out the impact of the application of spatial visualization on the learning of lower-secondary school students with respect to their level of spatial intelligence. This was measured on the basis of their mental rotation ability. The presumption was that spatial intelligence influences students' learning and that the application of spatial visualization will lead to better results in theeducation of students with a lower spatial intelligence level.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F1541" target="_blank" >GAP407/12/1541: Informačně technologické kompetence dětí a jejich rozvoj na základních školách</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 9th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2012

  • ISBN

    978-80-213-2289-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    481-488

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Science Prague

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    7. 6. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000310175100052