Efficiency of the application of spatial visualization in instruction in relation to spatial intelligence
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10124084" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10124084 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Efficiency of the application of spatial visualization in instruction in relation to spatial intelligence
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with the issue of spatial visualization and its application in education. It focuses on the correlation between the efficiency of the application of spatial visualization in education and students' spatial intelligence. It provides basicinformation on the goals, concept and outcomes of the experiment in educational settings, the aim of which was to find out the impact of the application of spatial visualization on the learning of lower-secondary school students with respect to their level of spatial intelligence. This was measured on the basis of their mental rotation ability. The presumption was that spatial intelligence influences students' learning and that the application of spatial visualization will lead to better results in theeducation of students with a lower spatial intelligence level.
Název v anglickém jazyce
Efficiency of the application of spatial visualization in instruction in relation to spatial intelligence
Popis výsledku anglicky
This paper deals with the issue of spatial visualization and its application in education. It focuses on the correlation between the efficiency of the application of spatial visualization in education and students' spatial intelligence. It provides basicinformation on the goals, concept and outcomes of the experiment in educational settings, the aim of which was to find out the impact of the application of spatial visualization on the learning of lower-secondary school students with respect to their level of spatial intelligence. This was measured on the basis of their mental rotation ability. The presumption was that spatial intelligence influences students' learning and that the application of spatial visualization will lead to better results in theeducation of students with a lower spatial intelligence level.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F1541" target="_blank" >GAP407/12/1541: Informačně technologické kompetence dětí a jejich rozvoj na základních školách</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 9th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2012
ISBN
978-80-213-2289-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
481-488
Název nakladatele
Czech University of Life Science Prague
Místo vydání
Prague
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
7. 6. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000310175100052