Educative effects of spatial visualisation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10191088" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10191088 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.eriesjournal.com/_papers/article_183.pdf" target="_blank" >http://www.eriesjournal.com/_papers/article_183.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.7160/eriesj.2013.060103" target="_blank" >10.7160/eriesj.2013.060103</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Educative effects of spatial visualisation
Popis výsledku v původním jazyce
The article deals with the issue of the impact of spatial visualization on education. It reports on some of the findings of a research project focused on defining the correlation between components of spatial intelligence and absorbing the information presented by planar or spatial visualization. The research examined educational impact of differences in mental models of lower-secondary school students watching spatial visualization in relation to mental models formed through watching planar visualization and also a level of cognitive strain of learners perceiving spatial and planar visualization in relation to their specific predispositions, namely to various components of spatial intelligence.
Název v anglickém jazyce
Educative effects of spatial visualisation
Popis výsledku anglicky
The article deals with the issue of the impact of spatial visualization on education. It reports on some of the findings of a research project focused on defining the correlation between components of spatial intelligence and absorbing the information presented by planar or spatial visualization. The research examined educational impact of differences in mental models of lower-secondary school students watching spatial visualization in relation to mental models formed through watching planar visualization and also a level of cognitive strain of learners perceiving spatial and planar visualization in relation to their specific predispositions, namely to various components of spatial intelligence.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F1541" target="_blank" >GAP407/12/1541: Informačně technologické kompetence dětí a jejich rozvoj na základních školách</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science
ISSN
1803-1617
e-ISSN
—
Svazek periodika
6
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
24-33
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—