Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Educative effects of spatial visualisation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10191088" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10191088 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.eriesjournal.com/_papers/article_183.pdf" target="_blank" >http://www.eriesjournal.com/_papers/article_183.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7160/eriesj.2013.060103" target="_blank" >10.7160/eriesj.2013.060103</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Educative effects of spatial visualisation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with the issue of the impact of spatial visualization on education. It reports on some of the findings of a research project focused on defining the correlation between components of spatial intelligence and absorbing the information presented by planar or spatial visualization. The research examined educational impact of differences in mental models of lower-secondary school students watching spatial visualization in relation to mental models formed through watching planar visualization and also a level of cognitive strain of learners perceiving spatial and planar visualization in relation to their specific predispositions, namely to various components of spatial intelligence.

  • Název v anglickém jazyce

    Educative effects of spatial visualisation

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the issue of the impact of spatial visualization on education. It reports on some of the findings of a research project focused on defining the correlation between components of spatial intelligence and absorbing the information presented by planar or spatial visualization. The research examined educational impact of differences in mental models of lower-secondary school students watching spatial visualization in relation to mental models formed through watching planar visualization and also a level of cognitive strain of learners perceiving spatial and planar visualization in relation to their specific predispositions, namely to various components of spatial intelligence.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F1541" target="_blank" >GAP407/12/1541: Informačně technologické kompetence dětí a jejich rozvoj na základních školách</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science

  • ISSN

    1803-1617

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    24-33

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus