Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Autorita jako nástroj pro zabezpečení společného smyslu sociálního vztahu učitele a žáka

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10189907" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10189907 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Autorita jako nástroj pro zabezpečení společného smyslu sociálního vztahu učitele a žáka

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá problematikou autority v oblasti výchovy a vzdělávání. Zaměřuje se na autoritu ve školním prostředí, konkrétně na učitele jako nositele autority a žáka jako příjemce autority. V první část příspěvku je definován pojem autorita. Jádrempříspěvku je úvaha, v rámci níž je pohlíženo na autoritu jako na nástroj pro zabezpečení společného smyslu sociálního vztahu učitele a žáka.

  • Název v anglickém jazyce

    Authority as a means of securing common meaning of social relationships between teachers and pupils

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the conception of authority in the field of upbringing and education. Authority in school environment is its main focus, particularly a teacher as a person who gives authority and a pupil as a person who accepts authority. The firstpart deals with the definition of the term "authority". The core of the paper lies in questioning in which framework authority is looked upon as a means of securing common meaning of social relationships between teachers and pupils.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia edukacyjne

  • ISSN

    1233-6688

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2012

  • Číslo periodika v rámci svazku

    20

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    201-210

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus