Autorita jako nástroj pro zabezpečení společného smyslu sociálního vztahu učitele a žáka
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10189907" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10189907 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Autorita jako nástroj pro zabezpečení společného smyslu sociálního vztahu učitele a žáka
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá problematikou autority v oblasti výchovy a vzdělávání. Zaměřuje se na autoritu ve školním prostředí, konkrétně na učitele jako nositele autority a žáka jako příjemce autority. V první část příspěvku je definován pojem autorita. Jádrempříspěvku je úvaha, v rámci níž je pohlíženo na autoritu jako na nástroj pro zabezpečení společného smyslu sociálního vztahu učitele a žáka.
Název v anglickém jazyce
Authority as a means of securing common meaning of social relationships between teachers and pupils
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the conception of authority in the field of upbringing and education. Authority in school environment is its main focus, particularly a teacher as a person who gives authority and a pupil as a person who accepts authority. The firstpart deals with the definition of the term "authority". The core of the paper lies in questioning in which framework authority is looked upon as a means of securing common meaning of social relationships between teachers and pupils.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia edukacyjne
ISSN
1233-6688
e-ISSN
—
Svazek periodika
2012
Číslo periodika v rámci svazku
20
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
201-210
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—