Útvary lidové slovesnosti ve výuce cizího jazyka se zaměřením na ruštinu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10190884" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10190884 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Útvary lidové slovesnosti ve výuce cizího jazyka se zaměřením na ruštinu
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá možnostmi využití formální a obsahové stránky lidové slovesnosti ve výuce cizího jazyka. Vychází z obecného vztahu jazyka a kultury, jíž je lidová slovesnost nedílnou součástí. Dále pak analyzuje klíčové dokumenty upravující jazykové vzdělávání v České republice, jakož i aktuálně nejpoužívanější učební soubor pro výuku ruštiny v českých školách z pohledu využívání lidové slovesnosti jako učebního textu. Závěrečná část je věnována konkrétním možnostem uplatňování lidové slovesnosti ve výuce ruštině.
Název v anglickém jazyce
Forms of Folk Literature in Teaching Foreign Languages (Focused on Russian)
Popis výsledku anglicky
The paper deals with possibilities of using formal and content aspects of the oral tradition in teaching a foreign language. It is based on the general relationship between language and culture, the integral part of which is the oral tradition. Furthermore, it analyzes key documents regulating language education and also the most widely used textbooks for teaching Russian in Czech schools from the view point of the use of the oral tradition as a study text. The final part is devoted to specific possibilities of the application of the oral tradition in teaching Russian.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Didaktické studie
ISSN
1804-1221
e-ISSN
—
Svazek periodika
5
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
65-75
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—