Frazeologie jako prostředek dialogu kultur ve výuce ruštiny
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F19%3A10416863" target="_blank" >RIV/00216208:11410/19:10416863 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Yl2n.fIJuM" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Yl2n.fIJuM</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Frazeologie jako prostředek dialogu kultur ve výuce ruštiny
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá možnostmi využití frazeologie ve výuce rus-kého jazyka jak při formování komunikační kompetence žáků, tak při pre-zentaci ruské národní kultury a jejích specifik. Článek v úvodu vymezuje pojem dialog kultur, jeho místo ve výuce cizího jazyka a reflektuje roli učitele v něm, dále pak prezentuje kritéria výběru vhodných frazémů a principy práce s frazeologickým materiálem ve výuce ruštiny jako blízce příbuzného jazyka a příbuzné slovanské kultury.
Název v anglickém jazyce
Phraseology As a Means of Cultural Dialogue in the Teaching of Russian
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the possibilities of using phraseology in Rus-sian language teaching both during the process of creating communicative competence of the pupils and while presenting Russian national culture and its particularities. The introductory part delimits the dialogue of cultures, its position in the foreign language teaching and it reflects the role of a teacher in it. It also presents the criteria of the choice of suitable phrasemes and the principles of the work with phraseological material while teaching Russian as a closely related language and a related Slavonic culture.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Didaktické studie
ISSN
1804-1221
e-ISSN
—
Svazek periodika
11
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
15-26
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—