Typy žáků v diskurzu učitelů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10190912" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10190912 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Typy žáků v diskurzu učitelů
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem kapitoly je zjistit, zda a jakým způsobem učitelé 1. stupně při povídání o matematice a učitelé matematiky 2. stupně základní školy kategorizují žáky, které vyučují. Zajímá nás, jaká kritéria k tomu používají a zda lze identifikovat určité dimenze,ve kterých své žáky popisují. Zjistili jsme, že na 1. stupni základní školy jsou to dimenze kognitivní, motivační, motorická a speciální. Na 2. stupni pak dimenze kognitivní a motivační a dimenze pohlaví. V závěru kapitoly uvádíme vývojový trend těchtodimenzí v průběhu školní docházky, tak jak vyplývá z výpovědí učitelů.
Název v anglickém jazyce
Types of pupils in the discourse of teachers
Popis výsledku anglicky
The aim of this chapter is to determine whether and how teachers of elementary schools talking about mathematics and mathematics teachers of primary schools categorize pupils they teach. We wonder what criteria to use, and whether you can identify a dimension in which his students describe. We found that there are dimensions of cognitive, motivational, motor and special at the elementary school. Cognitive and motivational dimensions and a gender dimension at primary school. At the end of the chapter wepresent the development trend of these dimensions during school.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F1740" target="_blank" >GAP407/11/1740: Kritická místa matematiky na základní škole - analýza didaktických praktik učitelů</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Kritická místa matematiky na základní škole očima učitelů.
ISBN
978-80-7290-723-6
Počet stran výsledku
49
Strana od-do
209-258
Počet stran knihy
358
Název nakladatele
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—