Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rozvíjení geometrické představivosti v úlohách

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F19%3A00111211" target="_blank" >RIV/00216224:14410/19:00111211 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.emejournal.upol.cz/Issues/Beranek_EMEJ_2019.pdf" target="_blank" >http://www.emejournal.upol.cz/Issues/Beranek_EMEJ_2019.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rozvíjení geometrické představivosti v úlohách

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek vznikl na základě výzkumu zaměřeného na inovaci obsahu a forem výuky matematiky na základních školách. Hlavním cílem příspěvku je poskytnout náměty k rozvíjení geometrické představivosti studentů programu učitelství pro 1. stupeň základní školy a tím přispět k jejich motivaci k dalšímu studiu matematiky a tím i rozvoji jejich matematických znalostí. Článek obsahuje řadu zajímavých úloh s geometrickou tématikou, vybraných z uplynulých ročníků matematické olympiády v kategorii Z5. Úlohy jsou doplněné řešením i metodickými poznámkami. Snahou je docílit toho, aby se studenti studijního programu učitelství pro 1. stupeň ZŠ začali více zajímat jak o geometrii, tak i o matematickou olympiádu.

  • Název v anglickém jazyce

    Development of geometric imagination in problems

  • Popis výsledku anglicky

    The article was created as the result of the research oriented at innovation of the content and forms of primary school mathematics teaching. The main aim of this article is to provide topics which can develop the geometric imagination of future elementary school teachers and thus assist their further motivation and enlargement of their mathematical knowledge. There is given a series of remarkable geometric problems chosen from previous years of Czech Mathematical Olympiad in category Z5. All problems are supplemented with solutions and didactic remarks. The article should inspire future elementary school teachers to be more interested in both geometry and Mathematical Olympiad.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Elementary Mathematics Education Journal

  • ISSN

    2694-8133

  • e-ISSN

    2694-8133

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    7-19

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus