A naučí se vůbec něco?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10272192" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10272192 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
A naučí se vůbec něco?
Popis výsledku v původním jazyce
Na Gymnáziu Hladnov byl ve školním roce 2011/2012 uskutečněn pokus o využití kolaborativních a kooperativních přístupů v projektovém vyučování. Předmětem ukázek z realizovaného projektu bude vedle porovnání kolaborativních a kooperativních přístupů i sledování efektivnosti konkrétních pracovních postupů. Příspěvek se proto nejprve zaměří na teoretické a následně praktické roviny projektu. Hlavním cílem je sledování naplnění kolaborativních a kooperativních přístupů v projektové výuce tj. co se z kooperace podařilo realizovat a co lze naopak, z řady různých důvodů, považovat za "setrvání" v mezích kolaborace. Druhým cílem příspěvku je zjišťování získaných znalostí a dovedností při projektové a "klasické" výuce s ohledem na efektivní využití ICT a nasazení kolaborativních/kooperativních přístupů. Problémem "měření" je otázka jak hodnotit nabyté kompetence/dovednosti. V této souvislosti je název článku vybídnutím k diskuzi o efektivnosti a cílech projektové výuky na střední škole.
Název v anglickém jazyce
And Will They Learn Anything?
Popis výsledku anglicky
At the Gymnasium Hladnov in the school year 2011/2012, an attempt to use collaborative and cooperative methods in the project class was made. The paper is at first focused on the theoretical and practical levels of the realised projects. The main objective is to monitor compliance with the collaborative and cooperative approaches in project-based learning i.e. what aspects of the cooperative approach were managed to implement and what on the contrary stays within the limits of its collaboration. The second objective of the paper is to discuss the issue of measuring knowledge and skills acquired during the project and "classical" education with regards to the effective use of ICT technology.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Projektové vyučování v přírodovědných předmětech X.
ISBN
978-80-7290-291-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
55-61
Název nakladatele
UK PedF
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
18. 10. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000339813900009