Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Inspiring collaborative situations in art education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10416131" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10416131 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Inspiring collaborative situations in art education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study provides an up-to-date view on the issue of artistic talent in relation to participation in creation. It examines how gifted learners engage in collaborative work and how this activity enriches them and their classmates. Regarding pedagogy, the study is based on the approach of peer-learning and collaborative education. As for art, it follows current tendencies of cooperative art. The paper presents three case studies covering different grades of the educational process, from primary school to the end of grammar school; and addresses these questions: How do gifted learners express themselves in collaborative tasks in art education? What demands does work with gifted learners place on art teachers?

  • Název v anglickém jazyce

    Inspiring collaborative situations in art education

  • Popis výsledku anglicky

    The study provides an up-to-date view on the issue of artistic talent in relation to participation in creation. It examines how gifted learners engage in collaborative work and how this activity enriches them and their classmates. Regarding pedagogy, the study is based on the approach of peer-learning and collaborative education. As for art, it follows current tendencies of cooperative art. The paper presents three case studies covering different grades of the educational process, from primary school to the end of grammar school; and addresses these questions: How do gifted learners express themselves in collaborative tasks in art education? What demands does work with gifted learners place on art teachers?

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Giftedness in a Variety of Educational Fields

  • ISBN

    978-3-339-12194-3

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    225-236

  • Počet stran knihy

    390

  • Název nakladatele

    Verlag dr. Kovač

  • Místo vydání

    Hamburk

  • Kód UT WoS kapitoly