Inspiring collaborative situations in art education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10416131" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10416131 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Inspiring collaborative situations in art education
Popis výsledku v původním jazyce
The study provides an up-to-date view on the issue of artistic talent in relation to participation in creation. It examines how gifted learners engage in collaborative work and how this activity enriches them and their classmates. Regarding pedagogy, the study is based on the approach of peer-learning and collaborative education. As for art, it follows current tendencies of cooperative art. The paper presents three case studies covering different grades of the educational process, from primary school to the end of grammar school; and addresses these questions: How do gifted learners express themselves in collaborative tasks in art education? What demands does work with gifted learners place on art teachers?
Název v anglickém jazyce
Inspiring collaborative situations in art education
Popis výsledku anglicky
The study provides an up-to-date view on the issue of artistic talent in relation to participation in creation. It examines how gifted learners engage in collaborative work and how this activity enriches them and their classmates. Regarding pedagogy, the study is based on the approach of peer-learning and collaborative education. As for art, it follows current tendencies of cooperative art. The paper presents three case studies covering different grades of the educational process, from primary school to the end of grammar school; and addresses these questions: How do gifted learners express themselves in collaborative tasks in art education? What demands does work with gifted learners place on art teachers?
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Giftedness in a Variety of Educational Fields
ISBN
978-3-339-12194-3
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
225-236
Počet stran knihy
390
Název nakladatele
Verlag dr. Kovač
Místo vydání
Hamburk
Kód UT WoS kapitoly
—