Co změnit na práci asistentů pedagoga?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10218689" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10218689 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://userweb.pedf.cuni.cz/wp/pedagogika/?p=2561" target="_blank" >http://userweb.pedf.cuni.cz/wp/pedagogika/?p=2561</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Co změnit na práci asistentů pedagoga?
Popis výsledku v původním jazyce
S příklonem k inkluzivnímu modelu ve vzdělávání roste i počet pedagogických asistentů v běžných školách, ohledně vymezení kompetencí těchto asistentů ovšem stále přetrvávají četné nejasnosti. Autoři článku prezentují dílčí výstupy výzkumného projektu zaměřeného na práci asistentů pedagoga a soustředí se na preferované změny v práci asistentů z pohledu několika skupin aktérů vzdělávacího procesu: Dotazovaní asistenti, učitelé i žáci se shodují na potřebě větších pracovních úvazků asistentů - větší prostor v práci asistenta by měl být věnován společným přípravám s učiteli, komunikaci s rodinami žáků nebo doprovodu žáků na akce odehrávající se v rámci vyučování mimo prostředí školy. Někteří učitelé také postrádají jasnější vymezení parametrů spolupráce sasistenty, pedagogičtí asistenti by pak vedle vyššího (jak mzdového tak i společenského) ocenění své profese uvítali i zřetelnější vymezení vlastních pravomocí a více intenzivní metodické vedení.
Název v anglickém jazyce
What to change in work of teachers assistants?
Popis výsledku anglicky
With growing importance of inclusive model of education the number of teachers assistants is also increasing, but their competences still remain unclear. Article presents results of research project focused on work of teachers assistants and requested changes in their work from different points of view: Interviewed assistants, teachers and pupils agree on the need of larger time extension of assistants jobs - more time should be devoted to common preparation with teachers, communication with families oraccompaniment of pupils to educational activities organized in out-of-school environment. Some teachers also lack clearer definition of cooperation with assistants, teachers assistants would also prefer higher (financial as well as social) appreciationof their profession, clear definition of their competences and more intensive methodical guidance.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Svazek periodika
64
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
200-211
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—