Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Co změnit na práci asistentů pedagoga?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10218689" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10218689 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://userweb.pedf.cuni.cz/wp/pedagogika/?p=2561" target="_blank" >http://userweb.pedf.cuni.cz/wp/pedagogika/?p=2561</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Co změnit na práci asistentů pedagoga?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    S příklonem k inkluzivnímu modelu ve vzdělávání roste i počet pedagogických asistentů v běžných školách, ohledně vymezení kompetencí těchto asistentů ovšem stále přetrvávají četné nejasnosti. Autoři článku prezentují dílčí výstupy výzkumného projektu zaměřeného na práci asistentů pedagoga a soustředí se na preferované změny v práci asistentů z pohledu několika skupin aktérů vzdělávacího procesu: Dotazovaní asistenti, učitelé i žáci se shodují na potřebě větších pracovních úvazků asistentů - větší prostor v práci asistenta by měl být věnován společným přípravám s učiteli, komunikaci s rodinami žáků nebo doprovodu žáků na akce odehrávající se v rámci vyučování mimo prostředí školy. Někteří učitelé také postrádají jasnější vymezení parametrů spolupráce sasistenty, pedagogičtí asistenti by pak vedle vyššího (jak mzdového tak i společenského) ocenění své profese uvítali i zřetelnější vymezení vlastních pravomocí a více intenzivní metodické vedení.

  • Název v anglickém jazyce

    What to change in work of teachers assistants?

  • Popis výsledku anglicky

    With growing importance of inclusive model of education the number of teachers assistants is also increasing, but their competences still remain unclear. Article presents results of research project focused on work of teachers assistants and requested changes in their work from different points of view: Interviewed assistants, teachers and pupils agree on the need of larger time extension of assistants jobs - more time should be devoted to common preparation with teachers, communication with families oraccompaniment of pupils to educational activities organized in out-of-school environment. Some teachers also lack clearer definition of cooperation with assistants, teachers assistants would also prefer higher (financial as well as social) appreciationof their profession, clear definition of their competences and more intensive methodical guidance.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    64

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    200-211

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus