Nová úprava nepřímé pedagogické činnosti v práci asistentů: popření zájmů dítěte, učitele i školy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10378750" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10378750 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Nová úprava nepřímé pedagogické činnosti v práci asistentů: popření zájmů dítěte, učitele i školy
Popis výsledku v původním jazyce
Článek navazuje na výzkumnou studii popisující nedostatečné vymezení nepřímé pedagogické činnosti v náplni práce asistentů pedagoga a reaguje na nedávné legislativní změny v této oblasti. Text podrobněji charakterizuje novelu vyhlášky, podle které bude nově nepřímá pedagogická činnost pevně nastavena na deset procent z úvazku asistenta, a poukazuje na důvody, kvůli kterým bude tato nízká časová dotace na nepřímou pedagogickou činnost pro mnohé asistenty (a jejich učitele i žáky) zcela nedostačující.
Název v anglickém jazyce
A new regulation on indirect pedagogical activity in the work of assistants: a denial of the interests of the child, teacher and school
Popis výsledku anglicky
The aricle builds on a research study describing the inadequate definition of indirect pedagogical activity in the content of the work of teachers' assistants, and reacts to recent legislative changes in this area. The author looks in detail at the amendment to the directive according to which indirect educational activity will now be set at a fixed ten percent of the work commitment of an assitant, and indicates the reason why this low time allocation to indirect educational activity will be entirely insufficient for many assistants (and their teachers and pupils).
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Speciální pedagogika
ISSN
1211-2720
e-ISSN
—
Svazek periodika
28
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
67-71
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—