Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Asistent pedagoga v inkluzivní škole

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10210030" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10210030 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Asistent pedagoga v inkluzivní škole

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Publikace je zaměřena na práci asistentů pedagoga v základních školách hlavního vzdělávacího proudu. V první části monografie jsou prezentovány obecné předpoklady pro zapojení asistentů do vzdělávání a výstupy vybraných domácích i zahraničních výzkumů nadané téma. V druhé části autoři představují výsledky vlastního výzkumu zaměřeného na práci asistentů v českých školách - z výpovědí asistentů, učitelů, ředitelů i žáků se speciálními vzdělávacími potřebami zde vyplývají požadavky na znalosti a osobnostní dispozice asistenta pedagoga, nedostatky v nastavení nepřímé pedagogické činnosti asistentů (přípravy, konzultace atd.) i rezervy ve využití různých forem přímé podpory žáků (práce s ostatními žáky ve třídě, individuální skupinová výuka, doučování atd.). Poslední část publikace přináší na výzkumu založená základní metodická doporučení pro práci asistenta pedagoga v inkluzivním modelu vzdělávání.

  • Název v anglickém jazyce

    Teacher assistant in inclusive school

  • Popis výsledku anglicky

    Publication is focused on work of teacher assistants in mainstream primary and lower secondary schools. The first part of this monograph presents basic conditions for involving assistants in education and results of selected researches in the same area.In the second part authors introduce results of their own research focused on work of teacher assistants in Czech schools - from responses of assistants, teachers, principals and pupils with special educational needs there emerge requirements on knowledge and personality characteristics of teacher assistant, deficiencies in organization of assistants' indirect educational activities (preparation, consultations etc.) and lack of variedness in application of different forms of direct educational support (work with the rest of the class, individual and group tutoring, giving extra classes etc.). The last part of this monograph contains basic research-based methodical recommendations for work of teacher assistant in inclusive model of educa

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7290-712-0

  • Počet stran knihy

    80

  • Název nakladatele

    Karolinum, Univerzita Karlova v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy