Asistent pedagoga v inkluzivní škole
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10210030" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10210030 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Asistent pedagoga v inkluzivní škole
Popis výsledku v původním jazyce
Publikace je zaměřena na práci asistentů pedagoga v základních školách hlavního vzdělávacího proudu. V první části monografie jsou prezentovány obecné předpoklady pro zapojení asistentů do vzdělávání a výstupy vybraných domácích i zahraničních výzkumů nadané téma. V druhé části autoři představují výsledky vlastního výzkumu zaměřeného na práci asistentů v českých školách - z výpovědí asistentů, učitelů, ředitelů i žáků se speciálními vzdělávacími potřebami zde vyplývají požadavky na znalosti a osobnostní dispozice asistenta pedagoga, nedostatky v nastavení nepřímé pedagogické činnosti asistentů (přípravy, konzultace atd.) i rezervy ve využití různých forem přímé podpory žáků (práce s ostatními žáky ve třídě, individuální skupinová výuka, doučování atd.). Poslední část publikace přináší na výzkumu založená základní metodická doporučení pro práci asistenta pedagoga v inkluzivním modelu vzdělávání.
Název v anglickém jazyce
Teacher assistant in inclusive school
Popis výsledku anglicky
Publication is focused on work of teacher assistants in mainstream primary and lower secondary schools. The first part of this monograph presents basic conditions for involving assistants in education and results of selected researches in the same area.In the second part authors introduce results of their own research focused on work of teacher assistants in Czech schools - from responses of assistants, teachers, principals and pupils with special educational needs there emerge requirements on knowledge and personality characteristics of teacher assistant, deficiencies in organization of assistants' indirect educational activities (preparation, consultations etc.) and lack of variedness in application of different forms of direct educational support (work with the rest of the class, individual and group tutoring, giving extra classes etc.). The last part of this monograph contains basic research-based methodical recommendations for work of teacher assistant in inclusive model of educa
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7290-712-0
Počet stran knihy
80
Název nakladatele
Karolinum, Univerzita Karlova v Praze
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—