Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teacher Assistant in the Inclusive School Environment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F18%3A00102970" target="_blank" >RIV/00216224:14410/18:00102970 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.hillpublisher.com/UpFile/201806/2018060752473465.pdf" target="_blank" >http://www.hillpublisher.com/UpFile/201806/2018060752473465.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.26855/er.2018.06.001" target="_blank" >10.26855/er.2018.06.001</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teacher Assistant in the Inclusive School Environment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The literature review deals with the issue of a teacher assistant for pupils with special educational needs in the inclusive school environment, especially the preferred level of education of teacher assistants, qualification assumptions, risks associated with improper involvement of assistants in teaching and the quality and intensity of cooperation between a teacher and a teacher assistant. An analysis of selected studies was used according to two basic thematic criteria: a teacher assistant for pupils with special educational needs and the inclusive school environment. The results of the study have shown that the intensive cooperation of a teacher assistant with a teacher, systematic preparation for lessons and a collective evaluation of assistants’ previous work are the most important preconditions for the effective performance. Other factors for the successful teacher assistant’s work are an appropriate level of education, knowledge, helpful approach to pupils, empathy and tolerance.

  • Název v anglickém jazyce

    Teacher Assistant in the Inclusive School Environment

  • Popis výsledku anglicky

    The literature review deals with the issue of a teacher assistant for pupils with special educational needs in the inclusive school environment, especially the preferred level of education of teacher assistants, qualification assumptions, risks associated with improper involvement of assistants in teaching and the quality and intensity of cooperation between a teacher and a teacher assistant. An analysis of selected studies was used according to two basic thematic criteria: a teacher assistant for pupils with special educational needs and the inclusive school environment. The results of the study have shown that the intensive cooperation of a teacher assistant with a teacher, systematic preparation for lessons and a collective evaluation of assistants’ previous work are the most important preconditions for the effective performance. Other factors for the successful teacher assistant’s work are an appropriate level of education, knowledge, helpful approach to pupils, empathy and tolerance.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The Educational Review, USA

  • ISSN

    2575-7938

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    320-329

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus