Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Čtenářská gramotnost v Německu z pohledu výzkumů PISA

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10227319" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10227319 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2014/PedOr14_1_p58_Ctenarska_Jezkova.pdf" target="_blank" >http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2014/PedOr14_1_p58_Ctenarska_Jezkova.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2014-1-58" target="_blank" >10.5817/PedOr2014-1-58</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Čtenářská gramotnost v Německu z pohledu výzkumů PISA

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem studie je charakterizovat vývoj čtenářské gramotnosti v Německu od výzkumu PISA 2000 do výzkumu PISA 2009. Po teoretickém vstupu jsou ve studii uvedeny komentované výsledky německých žáků ve čtenářské gramotnosti od roku 2000 do roku 2009, s důrazem na dílčí oblasti této problematiky: rozdíly mezi dobrými a slabými žáky, rozdíly z hlediska sociálního původu, rozdíly mezi pohlavími, rozdíly mezi žáky německými a imigranty. V další části jsou představena hlavní opatření vzdělávací politiky zaměřenána zlepšení čtenářské gramotnosti žáků. Ve shrnutí je stručně bilancován vývoj čtenářské gramotnosti v Německu za dané období. Studie obsahuje částečné porovnání se situací v České republice.

  • Název v anglickém jazyce

    Reading literacy in Germany from the PISA perspective

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the study is to describe the development of reading literacy in Germany from PISA 2000 to PISA 2009. Since PISA 2000, reading literacy has been a current topic of German educational policy and it has also been the interest of general public. After a short theoretical introduction, the paper focuses on analyzing the students' results in reading literacy from 2000 to 2009, stressing the crosssections such as the diff erence between the students of good and poor performance, diff erences relatedto social origin or gender and differences between German students and immigrants. In the next part, the main educational policy measures how to improve students' reading literacy are presented. In the summary, the paper reviews the development of reading literacy in Germany during the stated period. The study contains a partial comparison with the situation in the Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogická orientace

  • ISSN

    1211-4669

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    24

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    58-76

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus