Čtenářská gramotnost v Německu z pohledu výzkumů PISA
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10227319" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10227319 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2014/PedOr14_1_p58_Ctenarska_Jezkova.pdf" target="_blank" >http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2014/PedOr14_1_p58_Ctenarska_Jezkova.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2014-1-58" target="_blank" >10.5817/PedOr2014-1-58</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Čtenářská gramotnost v Německu z pohledu výzkumů PISA
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem studie je charakterizovat vývoj čtenářské gramotnosti v Německu od výzkumu PISA 2000 do výzkumu PISA 2009. Po teoretickém vstupu jsou ve studii uvedeny komentované výsledky německých žáků ve čtenářské gramotnosti od roku 2000 do roku 2009, s důrazem na dílčí oblasti této problematiky: rozdíly mezi dobrými a slabými žáky, rozdíly z hlediska sociálního původu, rozdíly mezi pohlavími, rozdíly mezi žáky německými a imigranty. V další části jsou představena hlavní opatření vzdělávací politiky zaměřenána zlepšení čtenářské gramotnosti žáků. Ve shrnutí je stručně bilancován vývoj čtenářské gramotnosti v Německu za dané období. Studie obsahuje částečné porovnání se situací v České republice.
Název v anglickém jazyce
Reading literacy in Germany from the PISA perspective
Popis výsledku anglicky
The aim of the study is to describe the development of reading literacy in Germany from PISA 2000 to PISA 2009. Since PISA 2000, reading literacy has been a current topic of German educational policy and it has also been the interest of general public. After a short theoretical introduction, the paper focuses on analyzing the students' results in reading literacy from 2000 to 2009, stressing the crosssections such as the diff erence between the students of good and poor performance, diff erences relatedto social origin or gender and differences between German students and immigrants. In the next part, the main educational policy measures how to improve students' reading literacy are presented. In the summary, the paper reviews the development of reading literacy in Germany during the stated period. The study contains a partial comparison with the situation in the Czech Republic.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
—
Svazek periodika
24
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
58-76
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—