Dynamika sociálního klimatu učitelských sborů v době reformy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10282228" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10282228 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.orbisscholae.cz/archiv/2014/2014_1_04.pdf" target="_blank" >http://www.orbisscholae.cz/archiv/2014/2014_1_04.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Dynamika sociálního klimatu učitelských sborů v době reformy
Popis výsledku v původním jazyce
O souvislostech mezi přirozenými proměnami škol a účinky vnějších zásahů do nich je poměrně málo známo. V našem výzkumu sledujeme po dobu pěti let metodou vícepřípadové studie proměny pěti českých základních škol v době velké kurikulární reformy. Tento text se zaměřuje na souvislost kvantitativních dat získaných opakovaným šetřením klimatu učitelského sboru (dotazník OCDQ-RS) s kvalitativními zjištěními o procesech změn organizace. Ukazuje se, že profil klimatu sboru se mění zejména ve vazbě na změny vevedení školy. Může existovat souvislost klimatu a způsobu, jak jsou ve škole přijímány a zpracovávány vnější reformní podněty. Paradoxně školy s nejvíce otevřeným klimatem vyjadřovaly největší skepsi k probíhající reformě.
Název v anglickém jazyce
Dynamics of Social Climate of Teaching Staffs in the Time of Educational Reform
Popis výsledku anglicky
Relatively little is known about the interaction between spontaneous development of school organizations and the top-down mandated educational reform. In this multiple case study, the staff's social climate (questionnaire OCDQ-RS) of five Czech basic schools has been compared in the five-year period of curricular reform implementation. The changes in different dimensions of the climate were linked with narratives about the changes in schools obtained by qualitative research techniques. The changes of social climate sensitively reflect the changes of external school context and school leadership. Paradoxically the schools with most open climate show most skeptical attitudes to the reform.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F2262" target="_blank" >GAP407/12/2262: Proměny české školy: longitudinální studie změny instituce v podmínkách vzdělávací reformy</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Orbis scholae
ISSN
1802-4637
e-ISSN
—
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
65-78
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—