Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Empathy in education in the hermeneutic philosophy of W. Dilthey

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10284208" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10284208 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Empathy in education in the hermeneutic philosophy of W. Dilthey

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The essey is dealing with the analysis of two different forms of cognition, the difference between explaining (Erklaeren) and of abstract principles in the exact sciences and understanding (Verstehen) of social, historical and psychical phaenomena in thehuman sciences. The author also notes the connection between the experience and cognition and the posssibilities of their use in the development of the cognitive process, not only concerning pupils and students but also the teachers. The understanding of the upringing and educational activity is represented primarily as a self-understanding taking place in the reflexion of the naturof owm activity of a theacher and educator.

  • Název v anglickém jazyce

    Empathy in education in the hermeneutic philosophy of W. Dilthey

  • Popis výsledku anglicky

    The essey is dealing with the analysis of two different forms of cognition, the difference between explaining (Erklaeren) and of abstract principles in the exact sciences and understanding (Verstehen) of social, historical and psychical phaenomena in thehuman sciences. The author also notes the connection between the experience and cognition and the posssibilities of their use in the development of the cognitive process, not only concerning pupils and students but also the teachers. The understanding of the upringing and educational activity is represented primarily as a self-understanding taking place in the reflexion of the naturof owm activity of a theacher and educator.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AA - Filosofie a náboženství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Philosophy of Education

  • ISSN

    1811-0916

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2014

  • Číslo periodika v rámci svazku

    7

  • Stát vydavatele periodika

    RU - Ruská federace

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    86-97

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus