Empathy in education in the hermeneutic philosophy of W. Dilthey
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10284208" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10284208 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Empathy in education in the hermeneutic philosophy of W. Dilthey
Popis výsledku v původním jazyce
The essey is dealing with the analysis of two different forms of cognition, the difference between explaining (Erklaeren) and of abstract principles in the exact sciences and understanding (Verstehen) of social, historical and psychical phaenomena in thehuman sciences. The author also notes the connection between the experience and cognition and the posssibilities of their use in the development of the cognitive process, not only concerning pupils and students but also the teachers. The understanding of the upringing and educational activity is represented primarily as a self-understanding taking place in the reflexion of the naturof owm activity of a theacher and educator.
Název v anglickém jazyce
Empathy in education in the hermeneutic philosophy of W. Dilthey
Popis výsledku anglicky
The essey is dealing with the analysis of two different forms of cognition, the difference between explaining (Erklaeren) and of abstract principles in the exact sciences and understanding (Verstehen) of social, historical and psychical phaenomena in thehuman sciences. The author also notes the connection between the experience and cognition and the posssibilities of their use in the development of the cognitive process, not only concerning pupils and students but also the teachers. The understanding of the upringing and educational activity is represented primarily as a self-understanding taking place in the reflexion of the naturof owm activity of a theacher and educator.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AA - Filosofie a náboženství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Philosophy of Education
ISSN
1811-0916
e-ISSN
—
Svazek periodika
2014
Číslo periodika v rámci svazku
7
Stát vydavatele periodika
RU - Ruská federace
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
86-97
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—