Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Riziko dyslexie : Pregramotnostní schopnosti a dovednosti a rozvoj gramotnosti v rizikových skupinách

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10285650" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10285650 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Riziko dyslexie : Pregramotnostní schopnosti a dovednosti a rozvoj gramotnosti v rizikových skupinách

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Podle současných poznatků existují skupiny dětí s větší mírou ohrožení gramotnostními obtížemi než běžná populace. Jedná se o děti s tzv. rizikem dyslexie, mezi které patří děti se specificky narušeným vývojem řeči (a jazyka) a děti s familiární zátěží pro vznik dyslexie. Oběma skupinám se věnoval longitudinální projekt ELDEL-WP2 a navazující projekt GAUK, které se staly východiskem pro habilitační práci. Publikace má několik samostatných částí, přičemž nejdříve se zaměřuje na identifikaci dětí a proceduru stanovování rodinného rizika dyslexie a narušeného vývoje řeči (a jazyka). Dále jsou předmětem práce vývojové profily pregramotnostních schopností a dovedností. Ve shodě s psycholingvistickým pojetím gramotnosti jsou v centru pozornosti jazykové a kognitivní schopnosti a klíčové pregramotnostní dovednosti, jejichž dosažená úroveň bývá dávána do souvislosti s úspěšným rozvojem čtení a psaní na počátku školní docházky. Dosažené výsledky poukázaly na dynamiku vývoje jazykových a kogniti

  • Název v anglickém jazyce

    The risk of dyslexia : Pre-literacy skills and abilities and literacy development in high-risk groups

  • Popis výsledku anglicky

    According to contemporary research, there is a group of children at higher risk of literacy difficulties. It is widely accepted today that these children at risk of dyslexia are children with specific language impairment and children with hereditary predisposition of dyslexia. Both of these groups were examined by a longitudinal project ELDEL-WP2 and following project GAUK, which are the basis for this habilitation thesis. The publication has several independent parts, the first focuses on the identification of children at family risk of dyslexia and children with specific language impairment. The thesis then deals with developmental profiles of pre-literacy skills and abilities that are believed to be crucial for successful development of reading andwriting skills at the beginning of education. Language and cognitive skills, as well as key pre-literacy abilities are in the centre of the attention in accordance to the psycholinguistic concept of literacy. The results have pointed out

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7290-784-7

  • Počet stran knihy

    267

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy