Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pojetí a rozvoj čtenářské pregramotnosti v předškolním období

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10286393" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10286393 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.muni.cz/pedor/article/view/1896" target="_blank" >https://journals.muni.cz/pedor/article/view/1896</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2014-4-488" target="_blank" >10.5817/PedOr2014-4-488</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Pojetí a rozvoj čtenářské pregramotnosti v předškolním období

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zaměřuje na problematiku čtenářské pregramotnosti, která je z pohledu celoživotního vzdělávání nesmírně významnou oblastí, neboť v období předškolního věku se kladou základy nejen čtenářské, ale i řady dalších gramotností a současně se rozvíjí osobnost dítěte, jeho motivace pro vlastní poznávání. Cílem studie je charakterizovat pojetí čtenářské pregramotnosti v českém předškolním vzdělávání, analyzovat vývoj související terminologie a sumarizovat závěry výzkumných šetření zaměřujících se napojetí, podporu a rozvoj čtenářské pregramotnosti v domácím prostředí. Autorky se zaměří v prvé části na vývoj terminologie, konkrétně používání pojmů v českém předškolním vzdělávání, dále na precizaci pojmů z vývojového hlediska a v kontextu současnéhočeského předškolního kurikula. Druhou část věnují prezentaci výsledků výzkumných šetření v oblasti čtenářské pregramotnosti a třetí část zařazení této problematiky v pregraduální přípravě učitelek mateřských škol na PedF UK v Praze a dal

  • Název v anglickém jazyce

    The approaches to and the development of pre-reading literacy in pre-school age

  • Popis výsledku anglicky

    The focus of this paper is on pre-reading literacy, which is considered to be an important part of lifelong learning. The foundations of reading literacy, other literacies, character features, and motivation for learning are set mainly in the pre-primaryage. The aim of this study is to describe the approach to pre-reading literacy in Czech education, analyse the terminology changes an d summarize the research outcomes focused on the concept of pre-reading literacy, and its support and development in home environment. In the ?irst part, the authors focus on the terminology changes, its use in Czech pre-school education, and specify the terminology from the point of view of literacy development and in the context of the current Czech pre-school curriculum. The second part presents outcomes of Czech pre-reading literacy research. The third part discusses the possibilities to include the above mentioned topics into the curriculum of pre-school teachers at Faculty of Education at Charles U

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogická orientace

  • ISSN

    1211-4669

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    24

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    488-508

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus