Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Approach to the Development of Reading Pre-Literacy in the Czech Republic and Denmark

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73603914" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73603914 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333183800" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333183800</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Approach to the Development of Reading Pre-Literacy in the Czech Republic and Denmark

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper is devoted to the field of reading literacy in preschool children. In connection with reading literacy, we focus on areas and activities that are used in kindergartens to support and develop them. The theoretical part of the paper focuses on explaining the concept of reading literacy, defines the areas covered by this issue and points to the area of perceptions that are necessary for its development. The research part of the paper is qualitatively focused. The main goal of the research is, on the basis of theoretical explanation and empirical comparison, to carry out research on preschool curricula in the Czech Republic and Denmark, at the level of the intended, implemented and achieved curriculum. Qualitative content analysis will be carried out at the level of content domains, where we focus on areas - physical, mental and social and within the areas or components of education. Furthermore, an analysis of curricular descriptors will be performed, where we monitor the presence of a specific curriculum and the expected outcomes. The results of the analysis of the Czech and Danish Curriculum for pre-primary education will be compared and evaluated in the monitored areas in the context of trends in education.

  • Název v anglickém jazyce

    Approach to the Development of Reading Pre-Literacy in the Czech Republic and Denmark

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is devoted to the field of reading literacy in preschool children. In connection with reading literacy, we focus on areas and activities that are used in kindergartens to support and develop them. The theoretical part of the paper focuses on explaining the concept of reading literacy, defines the areas covered by this issue and points to the area of perceptions that are necessary for its development. The research part of the paper is qualitatively focused. The main goal of the research is, on the basis of theoretical explanation and empirical comparison, to carry out research on preschool curricula in the Czech Republic and Denmark, at the level of the intended, implemented and achieved curriculum. Qualitative content analysis will be carried out at the level of content domains, where we focus on areas - physical, mental and social and within the areas or components of education. Furthermore, an analysis of curricular descriptors will be performed, where we monitor the presence of a specific curriculum and the expected outcomes. The results of the analysis of the Czech and Danish Curriculum for pre-primary education will be compared and evaluated in the monitored areas in the context of trends in education.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI2020 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-24232-0

  • ISSN

    2340-1095

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    5666-5671

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Seville

  • Datum konání akce

    9. 11. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku