The Concept and Development of Reading Pre-Literacy Abilities In The Preschool Period
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10321354" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10321354 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2014/B13/S3.115" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2014/B13/S3.115</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2014/B13/S3.115" target="_blank" >10.5593/sgemsocial2014/B13/S3.115</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Concept and Development of Reading Pre-Literacy Abilities In The Preschool Period
Popis výsledku v původním jazyce
This paper focuses on the problem of reading pre-literacy, which is from the perspective of lifelong learning an extremely important area, since the preschool age lays the foundations for not only reading, but also a number of other pre-literacy skills,while it is also a period of the development of the child's personality, their motivation for their own learning. The aim of the study is to characterize the conception of the pre-literacy abilities in the Czech preschool education, the possibilities offurther development in the preschool age and to analyze the development of related terminology.
Název v anglickém jazyce
The Concept and Development of Reading Pre-Literacy Abilities In The Preschool Period
Popis výsledku anglicky
This paper focuses on the problem of reading pre-literacy, which is from the perspective of lifelong learning an extremely important area, since the preschool age lays the foundations for not only reading, but also a number of other pre-literacy skills,while it is also a period of the development of the child's personality, their motivation for their own learning. The aim of the study is to characterize the conception of the pre-literacy abilities in the Czech preschool education, the possibilities offurther development in the preschool age and to analyze the development of related terminology.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Psychology and Psychiatry, Sociology and Healthcare, Education, Vol III
ISBN
978-619-7105-24-7
ISSN
2367-5659
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
879-888
Název nakladatele
STEF92 TECHNOLOGY
Místo vydání
Bulharsko
Místo konání akce
Albena, Bulharsko
Datum konání akce
1. 9. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000357835200115