Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Předčtenářské aktivity a jejich význam pro rozvoj čtenářské gramotnosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10128844" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10128844 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Předčtenářské aktivity a jejich význam pro rozvoj čtenářské gramotnosti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Mezi dětmi je velký rozdíl, jak si osvojují základy čtenářské gramotnosti. Příspěvek se zabývá identifikací nejvýznamnějších rozdílů na počátku vzdělávání, které bývají výzkumně sledovány a které mají dopad na rozvíjející se čtenářství. Jsou dány z předchozích vývojových období a vztahují se nejenom k dispozičním charakteristikám dítěte, ale i k jeho předčtenářským zkušenostem. Vývoj předškolního dítěte, jak v obecném pohledu, tak v oblasti pregramotnosti, závisí na společenských faktorech, ale také narodinném a dalším sociálním prostředím, do kterého dítě vstupuje. Dosažená úroveň předpokladů ke čtení s nimi koresponduje. Důležitou otázkou je i to, jak dítě pochopí, co to čtení je a jak interpretuje jeho význam.

  • Název v anglickém jazyce

    Activities of preschool age and their importance for the development of literacy

  • Popis výsledku anglicky

    There is a great difference among the children in terms of adopting the reading literacy. This paper deals with the most significant differences at the beginning of education, which are being observed and which have influence on developing reading skills. These differences grow from earlier development periods and they are related to dispositional characteristics of the child, as well as its pre-reading experiences. Development of the child in a preschool age, not only in general perspective, but also in the area of pre-literacy, depends on social factors, as well as domestic and other social environment. Achieved level of reading qualifications corresponds with aforementioned factors. Important question is, how the child apprehends reading and how isits meaning interpreted.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F1830" target="_blank" >GAP407/12/1830: Vztah kognitivních struktur žáka a struktur jazykového systému v procesu edukace českého jazyka</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Didaktické studie

  • ISSN

    1804-1221

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    9-19

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus