Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rozvoj dětského čtenářství v rodině

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F12%3A10127968" target="_blank" >RIV/00216208:11240/12:10127968 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rozvoj dětského čtenářství v rodině

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Čtenářské návyky a vztah ke knize se formují již v předškolním věku a v tomto ohledu rodina stále představuje primární instituci v edukačním a socializačním mechanismu vývoje a rozvoje čtenářských návyků a vztahu ke knize. Příspěvek sleduje vliv sociokulturního zázemí rodiny na dětské čtenářství. Na datech z výzkumu Rodiče a výchova 2010 zkoumáme utváření čtenářských kompetencí dětí vyrůstajících v odlišném prostředí vysokoškolských a dělnických rodin. Analyzujeme, jak je utvářeno pro-čtenářské klima vrodině (dostupnost knih, čtenářství rodičů, interakce s dítětem) a jaký má dětské čtenářství vliv na školní prospěch na základní škole.

  • Název v anglickém jazyce

    The development of children's reading in the home environments

  • Popis výsledku anglicky

    Reading habits and attitudes towards a book are formed at pre-school age. In this respect the family is still the primary institution in the educational and socialization mechanism of the development of literacy, reading habits and attitudes towards a book. The aim of this paper is to assess the influence of socio-cultural background in the family on children's reading. Using data from the research on parents "Rodiče a výchova 2010", we examine how a different home environments (families with tertiary education and working class families) influence the development of children's reading skills. Then we clarify formation of pro-reading climate in the home environment (the availability of books at home, parent's reading, interaction between parent and child) and how children's reading affect academic performance in elementary school.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Dilemata sociální pedagogiky v postmoderním světě

  • ISBN

    978-80-87182-27-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    185-194

  • Název nakladatele

    Institut mezioborových studií Brno

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    19. 4. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku