Rozvoj dětského čtenářství v rodině
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11240%2F12%3A10127968" target="_blank" >RIV/00216208:11240/12:10127968 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rozvoj dětského čtenářství v rodině
Popis výsledku v původním jazyce
Čtenářské návyky a vztah ke knize se formují již v předškolním věku a v tomto ohledu rodina stále představuje primární instituci v edukačním a socializačním mechanismu vývoje a rozvoje čtenářských návyků a vztahu ke knize. Příspěvek sleduje vliv sociokulturního zázemí rodiny na dětské čtenářství. Na datech z výzkumu Rodiče a výchova 2010 zkoumáme utváření čtenářských kompetencí dětí vyrůstajících v odlišném prostředí vysokoškolských a dělnických rodin. Analyzujeme, jak je utvářeno pro-čtenářské klima vrodině (dostupnost knih, čtenářství rodičů, interakce s dítětem) a jaký má dětské čtenářství vliv na školní prospěch na základní škole.
Název v anglickém jazyce
The development of children's reading in the home environments
Popis výsledku anglicky
Reading habits and attitudes towards a book are formed at pre-school age. In this respect the family is still the primary institution in the educational and socialization mechanism of the development of literacy, reading habits and attitudes towards a book. The aim of this paper is to assess the influence of socio-cultural background in the family on children's reading. Using data from the research on parents "Rodiče a výchova 2010", we examine how a different home environments (families with tertiary education and working class families) influence the development of children's reading skills. Then we clarify formation of pro-reading climate in the home environment (the availability of books at home, parent's reading, interaction between parent and child) and how children's reading affect academic performance in elementary school.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Dilemata sociální pedagogiky v postmoderním světě
ISBN
978-80-87182-27-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
185-194
Název nakladatele
Institut mezioborových studií Brno
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
19. 4. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—