Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rodinné čtenářské prostředí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10389918" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10389918 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://pages.pedf.cuni.cz/konference-ctu/" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/konference-ctu/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rodinné čtenářské prostředí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek cílí na rodinné čtenářské prostředí (Home Literacy Environment - HLE) a jeho význam pro rozvoj čtení u dětí. Shrneme základní poznatky mezinárodních výzkumů a srovnáme je s výstupy z rodičovských dotazníků získaných v rámci výzkumu Porozumění čtenému - typický vývoj a jeho rizika. Akcentovat budeme nejen vliv rodinného prostředí na výkon žáků ve čtenářských testech, ale zaměříme se také na zajímavé fenomény týkající se toho, kdo v rodině s dětmi čte nebo jaké dětské knihy sledované rodiny preferovaly.

  • Název v anglickém jazyce

    Home Literacy Environment

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on the Home Literacy Environment (HLE) and its importance for the reading development in children. We summarize the basic findings of international research and compare them with the outputs from the parental questionnaires obtained in the research Reading Comprehension - Typical Development and its Risks. We will focus on the impact of the family environment on the performance of pupils in reading tests and also on interesting aspects of HLE, for example who reads in the family with children or which children&apos;s books are preferred in the family.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-20678S" target="_blank" >GA13-20678S: Porozumění čtenému - typický vývoj a jeho rizika</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů