Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Čtení a rodičovská perspektiva

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10318975" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10318975 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Čtení a rodičovská perspektiva

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola reflektuje otázku vlivu rodiny na školní úspěšnost dítěte a čtenářskou gramotnost. Jde o téma, které se v odborné literatuře vyskytuje zhruba od 70. let minulého století a které tudíž nelze opomenout ani ve výzkumu v rámci projektu GAČR Porozumění čtenému - typický vývoj a jeho rizika. Zabývá se především tím, zda a jak se domácí příprava, vzdělání rodičů a rodinné aktivity spojené se čtením promítají do výkonů dítěte v porozumění čtenému. Závěry vycházejí ze zjištění na základě nestandardizovaného Dotazníku pro rodiče, který byl součástí testové baterie ve výzkumu zaměřeném na porozumění čtenému.

  • Název v anglickém jazyce

    Reading and Parent's perspective

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter reflects the family environment and its influence on a child's success in school and literacy development. The theme of family environment influence has been discussed in the literature from the 70s and therefore the research project GACR Reading comprehension - a typical development and its risks couldn't ignore it. In the research we try to answer questions such as: parents' education and family activities associated with reading correlate with the performance of the child in reading comprehension. Conclusions discuss findings based on non-standardized questionnaire for parents, which is part of the assessment in the Reading Comprehension Project.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-20678S" target="_blank" >GA13-20678S: Porozumění čtenému - typický vývoj a jeho rizika</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Porozumění čtenému III. Typický vývoj porozumění čtenému - metodologie, výsledky a interpretace výzkumu

  • ISBN

    978-80-7290-862-2

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    141-164

  • Počet stran knihy

    232

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly