Čtení a rodičovská perspektiva
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10318975" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10318975 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Čtení a rodičovská perspektiva
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola reflektuje otázku vlivu rodiny na školní úspěšnost dítěte a čtenářskou gramotnost. Jde o téma, které se v odborné literatuře vyskytuje zhruba od 70. let minulého století a které tudíž nelze opomenout ani ve výzkumu v rámci projektu GAČR Porozumění čtenému - typický vývoj a jeho rizika. Zabývá se především tím, zda a jak se domácí příprava, vzdělání rodičů a rodinné aktivity spojené se čtením promítají do výkonů dítěte v porozumění čtenému. Závěry vycházejí ze zjištění na základě nestandardizovaného Dotazníku pro rodiče, který byl součástí testové baterie ve výzkumu zaměřeném na porozumění čtenému.
Název v anglickém jazyce
Reading and Parent's perspective
Popis výsledku anglicky
The chapter reflects the family environment and its influence on a child's success in school and literacy development. The theme of family environment influence has been discussed in the literature from the 70s and therefore the research project GACR Reading comprehension - a typical development and its risks couldn't ignore it. In the research we try to answer questions such as: parents' education and family activities associated with reading correlate with the performance of the child in reading comprehension. Conclusions discuss findings based on non-standardized questionnaire for parents, which is part of the assessment in the Reading Comprehension Project.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA13-20678S" target="_blank" >GA13-20678S: Porozumění čtenému - typický vývoj a jeho rizika</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Porozumění čtenému III. Typický vývoj porozumění čtenému - metodologie, výsledky a interpretace výzkumu
ISBN
978-80-7290-862-2
Počet stran výsledku
24
Strana od-do
141-164
Počet stran knihy
232
Název nakladatele
Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—