Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Here we are again, where pathos and pantomime meet - the theatrical city in Peter Ackroyd's Dan Leno and the Limehouse Golem

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10288881" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10288881 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Here we are again, where pathos and pantomime meet - the theatrical city in Peter Ackroyd's Dan Leno and the Limehouse Golem

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In his London novels, Peter Ackroyd creates a distinct and original fictional world with a number of idiosyncratic features, such as the city as a reflection of its dwellers' minds, the belief in the power of the genius loci, the concept of mystical timechallenging the traditional notion of temporal linearity, the focus on the dark sides and heterogeneous tendencies of the city, the theme of crime and criminality, the exploration of the city's irrational manifestations, and its literary, namely intertextual and palimpsestic, texture. However, one of the most significant defining aspects of Ackroyd's London is its essentially theatrical nature. Like many prominent literati and scholars in the past, and primarily Charles Dickens whom he acknowledges ashis predecessor and influence, Ackroyd notices and renders London's theatricality, both in the sense of a city of theatres and music halls as well as that of the performativeness and spectacularity of the city's everyday life. This articl

  • Název v anglickém jazyce

    Here we are again, where pathos and pantomime meet - the theatrical city in Peter Ackroyd's Dan Leno and the Limehouse Golem

  • Popis výsledku anglicky

    In his London novels, Peter Ackroyd creates a distinct and original fictional world with a number of idiosyncratic features, such as the city as a reflection of its dwellers' minds, the belief in the power of the genius loci, the concept of mystical timechallenging the traditional notion of temporal linearity, the focus on the dark sides and heterogeneous tendencies of the city, the theme of crime and criminality, the exploration of the city's irrational manifestations, and its literary, namely intertextual and palimpsestic, texture. However, one of the most significant defining aspects of Ackroyd's London is its essentially theatrical nature. Like many prominent literati and scholars in the past, and primarily Charles Dickens whom he acknowledges ashis predecessor and influence, Ackroyd notices and renders London's theatricality, both in the sense of a city of theatres and music halls as well as that of the performativeness and spectacularity of the city's everyday life. This articl

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Orbis Linguarum

  • ISSN

    1426-7241

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    40

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    513-529

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus