Electronic Portfolio in Counselling and Guidance
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10289455" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10289455 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042814065148" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042814065148</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.12.384" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2014.12.384</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Electronic Portfolio in Counselling and Guidance
Popis výsledku v původním jazyce
The paper focuses on the issue of portfolio evaluation, particularly on the specifics of the portfolio in an electronic form (e-portfolio) and its use in education, namely in counselling and guidance. The article is based on the premise that the electronic form of pupil's portfolio can be used effectively for evaluation in education and help to enhance its quality in terms of its processes and results. It provides an analysis of didactic possibilities and e-portfolio specifics and it briefly reports onthe characteristics of individual tools for practical use of e-portfolio in the field of education.
Název v anglickém jazyce
Electronic Portfolio in Counselling and Guidance
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on the issue of portfolio evaluation, particularly on the specifics of the portfolio in an electronic form (e-portfolio) and its use in education, namely in counselling and guidance. The article is based on the premise that the electronic form of pupil's portfolio can be used effectively for evaluation in education and help to enhance its quality in terms of its processes and results. It provides an analysis of didactic possibilities and e-portfolio specifics and it briefly reports onthe characteristics of individual tools for practical use of e-portfolio in the field of education.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F1541" target="_blank" >GAP407/12/1541: Informačně technologické kompetence dětí a jejich rozvoj na základních školách</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Procedia - Social and Behavioral Sciences
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Svazek periodika
2014
Číslo periodika v rámci svazku
159
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
340-344
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—