Čeština ve škole 21. století IV. - Výzkum edukačních podmínek jazykových jevů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10290124" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10290124 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Čeština ve škole 21. století IV. - Výzkum edukačních podmínek jazykových jevů
Popis výsledku v původním jazyce
Monografie přináší poznatky o rozdílech mezi prekonceptuálním pojetím jazykových jevů u žáků prvního stupně ZŠ a aktuálním lingvodidaktickým konceptem. Analyzuje data získaná výzkumnými sondami u vybraných jazykových jevů, interpretuje je a vytváří tak základ pro tvorbu takových edukačních konstruktů daných jazykových jevů, které budou respektovat odpovídající žákovské prekoncepty a žákovu dosavadní komunikační zkušenost. Konfrontace dosavadních doporučovaných gramatických poučení a inovovaných postupůopřených o výzkumná zjištění může dát základ (zatím jen u sledovaných jevů) nové koncepci didaktiky mateřského jazyka.
Název v anglickém jazyce
Czech at School in the 21st Century - IV. Research into Teaching Conditions of Language Phenomena
Popis výsledku anglicky
The monograph investigates the differences between preconceptual understanding of language phenomena of primary school pupils and the current language teaching conception. It analyses and interprets research data from an area of the selected language phenomena, and hence forms a basis for creating such educational constructs of the language phenomena that will respect the pupils' preconceptions and their communication experience. The confrontation of grammar instruction currently recommended with the innovated teaching procedures based on research findings can give fundaments (now only with the researched phenomena) to a new conception of L1 didactics.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F1830" target="_blank" >GAP407/12/1830: Vztah kognitivních struktur žáka a struktur jazykového systému v procesu edukace českého jazyka</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7290-806-6
Počet stran knihy
310
Název nakladatele
Pedagogická fakluta UK v Praze
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—