Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Čeština ve škole 21. století IV. - Výzkum edukačních podmínek jazykových jevů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10290124" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10290124 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Čeština ve škole 21. století IV. - Výzkum edukačních podmínek jazykových jevů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Monografie přináší poznatky o rozdílech mezi prekonceptuálním pojetím jazykových jevů u žáků prvního stupně ZŠ a aktuálním lingvodidaktickým konceptem. Analyzuje data získaná výzkumnými sondami u vybraných jazykových jevů, interpretuje je a vytváří tak základ pro tvorbu takových edukačních konstruktů daných jazykových jevů, které budou respektovat odpovídající žákovské prekoncepty a žákovu dosavadní komunikační zkušenost. Konfrontace dosavadních doporučovaných gramatických poučení a inovovaných postupůopřených o výzkumná zjištění může dát základ (zatím jen u sledovaných jevů) nové koncepci didaktiky mateřského jazyka.

  • Název v anglickém jazyce

    Czech at School in the 21st Century - IV. Research into Teaching Conditions of Language Phenomena

  • Popis výsledku anglicky

    The monograph investigates the differences between preconceptual understanding of language phenomena of primary school pupils and the current language teaching conception. It analyses and interprets research data from an area of the selected language phenomena, and hence forms a basis for creating such educational constructs of the language phenomena that will respect the pupils' preconceptions and their communication experience. The confrontation of grammar instruction currently recommended with the innovated teaching procedures based on research findings can give fundaments (now only with the researched phenomena) to a new conception of L1 didactics.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F1830" target="_blank" >GAP407/12/1830: Vztah kognitivních struktur žáka a struktur jazykového systému v procesu edukace českého jazyka</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7290-806-6

  • Počet stran knihy

    310

  • Název nakladatele

    Pedagogická fakluta UK v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy