Czech language in the 21st century school - V. Children's preconceptions within the educational framework of Czech language, research conclusions
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10313261" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10313261 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Czech language in the 21st century school - V. Children's preconceptions within the educational framework of Czech language, research conclusions
Popis výsledku v původním jazyce
The monograph brings the conclusions of the longitudinal basic research of children's and pupil's preconceptions. It analyses research data of selected language phenomena, interprets them and thus forms a base for creating such educational constructs ofthe language phenomena that will respect the pupils' preconceptions and their communication experience. On the basis of the research, it revises the contemporary grammatical approach. The suggested innovated teaching procedures based on research findingscan give fundaments (restricted to the researched phenomena) to a new conception of L1 didactics.
Název v anglickém jazyce
Czech language in the 21st century school - V. Children's preconceptions within the educational framework of Czech language, research conclusions
Popis výsledku anglicky
The monograph brings the conclusions of the longitudinal basic research of children's and pupil's preconceptions. It analyses research data of selected language phenomena, interprets them and thus forms a base for creating such educational constructs ofthe language phenomena that will respect the pupils' preconceptions and their communication experience. On the basis of the research, it revises the contemporary grammatical approach. The suggested innovated teaching procedures based on research findingscan give fundaments (restricted to the researched phenomena) to a new conception of L1 didactics.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F1830" target="_blank" >GAP407/12/1830: Vztah kognitivních struktur žáka a struktur jazykového systému v procesu edukace českého jazyka</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7290-847-9
Počet stran knihy
104
Název nakladatele
Pedagogická fakulta UK v Praze
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—