Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Czech language in the 21st century school - V. Children's preconceptions within the educational framework of Czech language, research conclusions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10313261" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10313261 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Czech language in the 21st century school - V. Children's preconceptions within the educational framework of Czech language, research conclusions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The monograph brings the conclusions of the longitudinal basic research of children's and pupil's preconceptions. It analyses research data of selected language phenomena, interprets them and thus forms a base for creating such educational constructs ofthe language phenomena that will respect the pupils' preconceptions and their communication experience. On the basis of the research, it revises the contemporary grammatical approach. The suggested innovated teaching procedures based on research findingscan give fundaments (restricted to the researched phenomena) to a new conception of L1 didactics.

  • Název v anglickém jazyce

    Czech language in the 21st century school - V. Children's preconceptions within the educational framework of Czech language, research conclusions

  • Popis výsledku anglicky

    The monograph brings the conclusions of the longitudinal basic research of children's and pupil's preconceptions. It analyses research data of selected language phenomena, interprets them and thus forms a base for creating such educational constructs ofthe language phenomena that will respect the pupils' preconceptions and their communication experience. On the basis of the research, it revises the contemporary grammatical approach. The suggested innovated teaching procedures based on research findingscan give fundaments (restricted to the researched phenomena) to a new conception of L1 didactics.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F1830" target="_blank" >GAP407/12/1830: Vztah kognitivních struktur žáka a struktur jazykového systému v procesu edukace českého jazyka</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7290-847-9

  • Počet stran knihy

    104

  • Název nakladatele

    Pedagogická fakulta UK v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy