Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Žákovský prekoncept a koncept slova jako jazykového jevu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10313262" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10313262 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Žákovský prekoncept a koncept slova jako jazykového jevu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Současná didaktika českého jazyka hledá cesty, jak zprostředkovat žákům jazykové učivo v souladu s jejich komunikační zkušeností a jak žáky přesvědčit o tom, že poznání podstaty jazykových jevů přispěje k rozvoji jejich myšlení a jejich komunikační úspěšnosti. Příspěvek přináší výsledky výzkumu GA ČR P407/12/1830 v tématu slovo. Představuje dětský prekoncept slova a genezi žákovského konceptu slova jako grafické jednotky založeného na postupném zvládnutí segmentace víceslovného přízvukového taktu.

  • Název v anglickém jazyce

    Pupil's preconcept and concept of a word as a language phenomena

  • Popis výsledku anglicky

    Contemporary didactics of Czech language looks for ways to mediate language curriculum to pupils in accordance with their communicative experience and to persuade the pupils about the fact that cognition of the substance of language phenomena will help to develop their thinking and communicative success. The article brings results of the research of the project GA ČR P407/12/1830 of the topic word. It introduces a child's preconcept of a word and a genesis of a pupil's concept of word as a graphic unitbased on gradual management of segmentation of multiword stress rhythm.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F1830" target="_blank" >GAP407/12/1830: Vztah kognitivních struktur žáka a struktur jazykového systému v procesu edukace českého jazyka</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Nová čeština doma a ve světě

  • ISSN

    1805-367X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    23-29

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus