"Paní profesorko, co je to ta nikota?" - sémantická chyba a komunikace
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F09%3A10082177" target="_blank" >RIV/00216208:11410/09:10082177 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
"Paní profesorko, co je to ta nikota?" - sémantická chyba a komunikace
Popis výsledku v původním jazyce
V textu se věnujeme problematice, jak žáci ovládají význam některých slov, která považujeme za běžná, i když ne příliš frekventovaná v běžné komunikaci. Upozorňujeme na to, že sémantice je při hodinách českého jazyka udělována pozornost, ale bylo by zapotřebí se jí věnovat mnohem více, aby se žákům obohacovala slovní zásoba a aby byli schopni používat lexikální jednotky adekvátně komunikační situaci.
Název v anglickém jazyce
"My Teacher, What Does the Word "Nikota" Mean? - a Semantic Mistake and Communication
Popis výsledku anglicky
In this text, we concentrate on a problem how pupils are familiar with a meaning of some words which are, from our point of view, common, although not so frequented in ordinary communication. We signalize that the semantics is not given enough attentionduring Czech language lessons. It is necessary to practice semantics because we want to enlarge pupil´s word-stock and teach them to be able to use lexical items according to the communicative situation.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Didaktické studie
ISSN
1804-1221
e-ISSN
—
Svazek periodika
1
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—