Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

"Paní profesorko, co je to ta nikota?" - sémantická chyba a komunikace

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F09%3A10082177" target="_blank" >RIV/00216208:11410/09:10082177 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    "Paní profesorko, co je to ta nikota?" - sémantická chyba a komunikace

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V textu se věnujeme problematice, jak žáci ovládají význam některých slov, která považujeme za běžná, i když ne příliš frekventovaná v běžné komunikaci. Upozorňujeme na to, že sémantice je při hodinách českého jazyka udělována pozornost, ale bylo by zapotřebí se jí věnovat mnohem více, aby se žákům obohacovala slovní zásoba a aby byli schopni používat lexikální jednotky adekvátně komunikační situaci.

  • Název v anglickém jazyce

    "My Teacher, What Does the Word "Nikota" Mean? - a Semantic Mistake and Communication

  • Popis výsledku anglicky

    In this text, we concentrate on a problem how pupils are familiar with a meaning of some words which are, from our point of view, common, although not so frequented in ordinary communication. We signalize that the semantics is not given enough attentionduring Czech language lessons. It is necessary to practice semantics because we want to enlarge pupil´s word-stock and teach them to be able to use lexical items according to the communicative situation.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Didaktické studie

  • ISSN

    1804-1221

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus