Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sémantické a strukturální ukotvení čísla v žákovských řešeních slovní úlohy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F15%3AA1601GJM" target="_blank" >RIV/61988987:17450/15:A1601GJM - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Sémantické a strukturální ukotvení čísla v žákovských řešeních slovní úlohy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V žákovských řešeních jedné slovní úlohy sledujeme autorská zdůvodnění matematizace úlohy a jejího numerického řešení. Analyzujeme příčiny chyb s aspektem na komunikaci a kognici, navrhujeme možnosti individuální reedukace, doplňujeme didaktickými nástroji. Zadaná úloha odpovídá sémantické situaci se třemi parametry: stav počáteční, stav koncový a operátor změny, přičemž všechny parametry jsou zadány jako počet. Numerace probíhá v oboru přirozených čísel s nulou do 100. Úlohu zadáváme patnácti žákům 2.ročníku základní školy. Výzkum je součástí testování dětí předškolního a mladšího školního věku.

  • Název v anglickém jazyce

    Semantic and structural grounding of number by pupils solving word problems

  • Popis výsledku anglicky

    Authors focus on the reasoning of pupils behind solving a word problem and analyze their transformation process leading to a numerical solution. Authors analyze the causes of their errors, focusing on communication and cognition, and propose opportunities for individual reeducation with specific didactic tools. The word problem used consists of a semantic situation with three parameters: initial state, final state and change operator; all parameters are natural numbers ranging from 0 to 100. The task has been given to 15 pupils of second grades of primary schools. The research is a part of assessing preschool and early-school children.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    GRANT journal

  • ISSN

    1805-0638

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    77-80

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus