Sémantické a strukturální ukotvení čísla v žákovských řešeních slovní úlohy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F15%3AA1601GJM" target="_blank" >RIV/61988987:17450/15:A1601GJM - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Sémantické a strukturální ukotvení čísla v žákovských řešeních slovní úlohy
Popis výsledku v původním jazyce
V žákovských řešeních jedné slovní úlohy sledujeme autorská zdůvodnění matematizace úlohy a jejího numerického řešení. Analyzujeme příčiny chyb s aspektem na komunikaci a kognici, navrhujeme možnosti individuální reedukace, doplňujeme didaktickými nástroji. Zadaná úloha odpovídá sémantické situaci se třemi parametry: stav počáteční, stav koncový a operátor změny, přičemž všechny parametry jsou zadány jako počet. Numerace probíhá v oboru přirozených čísel s nulou do 100. Úlohu zadáváme patnácti žákům 2.ročníku základní školy. Výzkum je součástí testování dětí předškolního a mladšího školního věku.
Název v anglickém jazyce
Semantic and structural grounding of number by pupils solving word problems
Popis výsledku anglicky
Authors focus on the reasoning of pupils behind solving a word problem and analyze their transformation process leading to a numerical solution. Authors analyze the causes of their errors, focusing on communication and cognition, and propose opportunities for individual reeducation with specific didactic tools. The word problem used consists of a semantic situation with three parameters: initial state, final state and change operator; all parameters are natural numbers ranging from 0 to 100. The task has been given to 15 pupils of second grades of primary schools. The research is a part of assessing preschool and early-school children.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
GRANT journal
ISSN
1805-0638
e-ISSN
—
Svazek periodika
4
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
77-80
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—