Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reflection of pupils’ composition of word problems: a contribution to the development of didactic competences of prospective primary school teachers.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F22%3A00126292" target="_blank" >RIV/00216224:14410/22:00126292 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://cme.ur.edu.pl/wp-content/uploads/2023/01/critical-thinking-2022-final.pdf" target="_blank" >http://cme.ur.edu.pl/wp-content/uploads/2023/01/critical-thinking-2022-final.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Reflection of pupils’ composition of word problems: a contribution to the development of didactic competences of prospective primary school teachers.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In our research we studied the way pupils prepared several word problems and the way prospective primary school teachers subjectively perceived this process. The paper presents outcomes of this research. We wanted to investigate whether and how prospective primary school teachers are able to analyze the way pupils constructed the word problems and to assess the significance of such composition in primary mathematics education. The author considers this competence to be one of the factors that contribute to the formation of the professional identity of the prospective teacher. As a research method, the analysis of authentic statements of prospective teachers expressing their expectations was used. This analysis was complemented by the authentic problems worded by the pupils.

  • Název v anglickém jazyce

    Reflection of pupils’ composition of word problems: a contribution to the development of didactic competences of prospective primary school teachers.

  • Popis výsledku anglicky

    In our research we studied the way pupils prepared several word problems and the way prospective primary school teachers subjectively perceived this process. The paper presents outcomes of this research. We wanted to investigate whether and how prospective primary school teachers are able to analyze the way pupils constructed the word problems and to assess the significance of such composition in primary mathematics education. The author considers this competence to be one of the factors that contribute to the formation of the professional identity of the prospective teacher. As a research method, the analysis of authentic statements of prospective teachers expressing their expectations was used. This analysis was complemented by the authentic problems worded by the pupils.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Critical thinking practices in mathematics education and beyond

  • ISBN

    9788382770131

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    71-79

  • Počet stran knihy

    237

  • Název nakladatele

    Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego

  • Místo vydání

    Rzeszów

  • Kód UT WoS kapitoly