Slovotvorba na 1. stupni ZŠ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10469205" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10469205 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=K8KdjAhdGv" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=K8KdjAhdGv</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Slovotvorba na 1. stupni ZŠ
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek komentuje dlouhodobou absenci zaměření na slovotvorbu na 1. stupni ZŠ. Zdůrazňuje potřebu práce s mladšími žáky v oblasti tvoření slov s cílem naučit žáky hledat sémantické i formální vztahy mezi slovy, čímž jim umožnit, aby pochopili vrstevnatost slovní zásoby pro její funkční využití v komunikaci.
Název v anglickém jazyce
Word formation in the 1st grade of basic school
Popis výsledku anglicky
The paper comments on the long-term absence of a focus on word formation in the 1st grade of basic school. It emphasises the need to work with younger pupils in the area of word formation in order to teach pupils to look for semantic and formal relationships between words, thus enabling them to understand the stratification of vocabulary for its functional use in communication
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Didaktické studie
ISSN
1804-1221
e-ISSN
2571-0400
Svazek periodika
15
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
61-67
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—