Konstruktivismus a jeho aplikace v jazykovém vzdělávání na 1. stupni ZŠ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10311886" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10311886 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Konstruktivismus a jeho aplikace v jazykovém vzdělávání na 1. stupni ZŠ
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zaobírá problematikou a hledáním způsobů, jak vhodně začleňovat konstruktivistické elementy do vyučování českého jazyka. Autorka seznamuje s partikulárními výsledky a zjištěními grantového projektu GA ČR P407/12/1830 s názvem ""Vztah kognitivních struktur žáka a struktur jazykového systému v procesu edukace českého jazyka"", který se od roku 2012 zaobírá hledáním nových didaktických řešení jazykové výchovy se systematickým uplatňováním konstruktivistických edukačních přístupů. Autorka představuje dosavadní výzkumná šetření, jejich nástroje a zjištění v oblasti mapování podoby dětských/žákovských prekonceptů v současném pojetí edukačního procesu na 1. stupni základní školy. Nastiňuje problematiku některých jazykových jevů, nabádá k propojení známé, v přirozené komunikaci nabyté jazykové zkušenosti dítěte s obecně platnými zákonitostmi jazykového systému, zároveň upozorňuje na řešení aktuálních problémů oborové didaktiky českého jazyka.
Název v anglickém jazyce
Constructivism and its application in language education 1.level of basic school
Popis výsledku anglicky
The paper discusses the problems and finding ways to properly integrate constructivist elements into the Czech language teaching. The author introduces vested results and findings of the grant project GA CR P407/12/1830, entitled "Relationship of cognitive structures pupil and structures of the language system in the process of education of Czech language", which from 2012 discusses finding new didactic solutions to language education is systematically applying constructivist educational approaches. The author presents current research investigations, their tools and findings in the field of mapping shape children / pupils' preconceptions of the current concept of the educational process at the 1st grade of primary school. It outlines some of the issues of linguistic phenomena, calls for linking known in the natural communication experience acquired language of a child with generally accepted patterns of language system, it drew attention to solving current problems of the didactics of Czech language.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
60203 - Linguistics
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F1830" target="_blank" >GAP407/12/1830: Vztah kognitivních struktur žáka a struktur jazykového systému v procesu edukace českého jazyka</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů