Prekoncept a koncept věty
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10311885" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10311885 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Prekoncept a koncept věty
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek přináší partikulární výsledky a zjištění grantového projektu GA ČR P407/12/1830 s názvem ""Vztah kognitivních struktur žáka a struktur jazykového systému v procesu edukace českého jazyka", který se od roku 2012 zaobírá hledáním nových didaktických řešení jazykové výchovy se systematickým uplatňováním konstruktivistických edukačních přístupů. Představuje dosavadní výzkumná šetření, jejich nástroje a zjištění v oblasti mapování dětských/žákovských prekonceptů a konceptů věty. Nastiňuje problematiku věty, konkrétně pak vytváření pojmu věta v současném pojetí edukačního procesu na 1. stupni základní školy. Nabádá k propojení známé, v přirozené komunikaci nabyté jazykové zkušenosti dítěte s obecně platnými zákonitostmi jazykového systému, zároveňupozorňuje na řešení aktuálních problémů oborové didaktiky českého jazyka.
Název v anglickém jazyce
Preconcepts and concepts sentence
Popis výsledku anglicky
The paper presents the results and findings of the particular grant project GA CR P407/ 12/1830, entitled "Relationship between pupilś cognitive structures and language system structrures in Czech language educcation process" from 2012 deals with the search for new solutions didactic language education is systematically applying constructivist educational approaches. It presents existing research surveys, their tools and findings in the field of surveying children/pupil's preconceptions and concepts sentence. Outlines the issue of sentence, namely the concept of creating movement in the contemporary concept of education process in the first grade of elementary school. Encourages linking known in the natural communication experience acquired language ofa child with generally accepted patterns of language system, it drew attention to solving current problems of the Czech language didactics.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F1830" target="_blank" >GAP407/12/1830: Vztah kognitivních struktur žáka a struktur jazykového systému v procesu edukace českého jazyka</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Nová čeština doma i ve světě
ISSN
1805-367X
e-ISSN
—
Svazek periodika
2015
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
30-37
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—