Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Prekoncept a koncept věty

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10311885" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10311885 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Prekoncept a koncept věty

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek přináší partikulární výsledky a zjištění grantového projektu GA ČR P407/12/1830 s názvem ""Vztah kognitivních struktur žáka a struktur jazykového systému v procesu edukace českého jazyka", který se od roku 2012 zaobírá hledáním nových didaktických řešení jazykové výchovy se systematickým uplatňováním konstruktivistických edukačních přístupů. Představuje dosavadní výzkumná šetření, jejich nástroje a zjištění v oblasti mapování dětských/žákovských prekonceptů a konceptů věty. Nastiňuje problematiku věty, konkrétně pak vytváření pojmu věta v současném pojetí edukačního procesu na 1. stupni základní školy. Nabádá k propojení známé, v přirozené komunikaci nabyté jazykové zkušenosti dítěte s obecně platnými zákonitostmi jazykového systému, zároveňupozorňuje na řešení aktuálních problémů oborové didaktiky českého jazyka.

  • Název v anglickém jazyce

    Preconcepts and concepts sentence

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents the results and findings of the particular grant project GA CR P407/ 12/1830, entitled "Relationship between pupilś cognitive structures and language system structrures in Czech language educcation process" from 2012 deals with the search for new solutions didactic language education is systematically applying constructivist educational approaches. It presents existing research surveys, their tools and findings in the field of surveying children/pupil's preconceptions and concepts sentence. Outlines the issue of sentence, namely the concept of creating movement in the contemporary concept of education process in the first grade of elementary school. Encourages linking known in the natural communication experience acquired language ofa child with generally accepted patterns of language system, it drew attention to solving current problems of the Czech language didactics.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F1830" target="_blank" >GAP407/12/1830: Vztah kognitivních struktur žáka a struktur jazykového systému v procesu edukace českého jazyka</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Nová čeština doma i ve světě

  • ISSN

    1805-367X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2015

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    30-37

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus