Dětská zkušenost s komunikací v prostředí mobiního telefonu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10290268" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10290268 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Dětská zkušenost s komunikací v prostředí mobiního telefonu
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek mapuje dětskou zkušenost s druhy komunikace, kterou přináší mobilní telefon. Zjišťuje délku zkušenosti s moblem u žáků 4. a 5. roč. ZŠ na vzorku více než 300 respondentů. Zaznamenává spektrum činností, které jsou dětem dostupné a které jsou preferované. Výzkum je zjišťující, je orientován kvantitativně. Výsledkem je potvrzení, že komunikační účel při používání mobilu je dětmi tohoto věku preferován. Další oblíbené činnosti, tj. poslechy písní, hraní her, posléze i obrazové záznamy fotografováním a natáčením nabízejí komunikační zkušenosti nad společně sdíleným obsahem. V souvislosti s propojováním mediální výchovy se vzdělávací oblastí Jazyk a jazyková komunikace se otevírá příležitost ke kultivaci mluveného i psaného projevu a rozpoznávání komunikačních záměrů uskutečňovaných v elektronickém prostředí na 1. stupni ZŠ.
Název v anglickém jazyce
Children Experience with Communication by Mobil Phone
Popis výsledku anglicky
Contribution deals with research aimed et maping children experience with types of communication by mobil phone. It asks at the range of their experience, preferences of the type of communication and other activities. The research is based on quntitativeapproach. Data confirm, that communication function of mobil is the most signifiant for children. But they also like to communicate among themselves about songs, films, games and pictures filmed by their mobil. Mediate education is conneted with educational content of Language and language communication at basic school conception. Our findings emphasise respect to specific communication space of mobil during education pupils of a primary school on perception and creation of communication acts.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP407%2F12%2F1830" target="_blank" >GAP407/12/1830: Vztah kognitivních struktur žáka a struktur jazykového systému v procesu edukace českého jazyka</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Didaktické studie
ISSN
1804-1221
e-ISSN
—
Svazek periodika
6
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
125-133
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—