Vyučování matematice orientované na budování schémat: aritmetika 1. stupně
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10291952" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10291952 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vyučování matematice orientované na budování schémat: aritmetika 1. stupně
Popis výsledku v původním jazyce
Monografie shrnuje uceleným způsobem výsledky dlouholetých výzkumů autora v oblasti pojmotvorného procesu v matematice. Je představena tzv. teorie generických modelů, která popisuje proces vzniku matematického poznatku v mysli žáka počínaje motivací a konče krystalizací abstraktního poznatku. Tato teorie tvoří teoretické pozadí vyučování orientovaného na budování mentálních schémat, které je popsáno v následující kapitole. Kniha vrcholí teoretickým popisem vzniku mentálního schématu Číslo. Vše je na jedné straně podloženo pedagogickými experimenty a budováno na již existujících výsledcích výzkumu a na straně druhé ilustrováno konkrétními příklady z vyučování matematice a z rozhovorů s žáky.
Název v anglickém jazyce
The teaching of mathematics based on the building of schemas: elementary arithmetic
Popis výsledku anglicky
The book summarises in a concise way the results of long-term research of the author of concept development processes in mathematics. So called theory of generic models is presented which describes the origin of mathematical knowledge in a pupil's mind,beginning with motivation and ending with the crystallisation of abstract knowledge. This theory makes the theoretical background of the teaching based on building mental schemas which is described in the next chapter. The book ends with a theoretical description of the emergence of a mental schema of Number. On the one side, all the considerations are based on teaching experiments and existing research results, and on the other side, illustrated by concrete examples from the teaching of mathematics andinterviews with pupils.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7290-776-2
Počet stran knihy
230
Název nakladatele
Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—