Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vyučování matematice orientované na budování schémat: aritmetika 1. stupně

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10291952" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10291952 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vyučování matematice orientované na budování schémat: aritmetika 1. stupně

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Monografie shrnuje uceleným způsobem výsledky dlouholetých výzkumů autora v oblasti pojmotvorného procesu v matematice. Je představena tzv. teorie generických modelů, která popisuje proces vzniku matematického poznatku v mysli žáka počínaje motivací a konče krystalizací abstraktního poznatku. Tato teorie tvoří teoretické pozadí vyučování orientovaného na budování mentálních schémat, které je popsáno v následující kapitole. Kniha vrcholí teoretickým popisem vzniku mentálního schématu Číslo. Vše je na jedné straně podloženo pedagogickými experimenty a budováno na již existujících výsledcích výzkumu a na straně druhé ilustrováno konkrétními příklady z vyučování matematice a z rozhovorů s žáky.

  • Název v anglickém jazyce

    The teaching of mathematics based on the building of schemas: elementary arithmetic

  • Popis výsledku anglicky

    The book summarises in a concise way the results of long-term research of the author of concept development processes in mathematics. So called theory of generic models is presented which describes the origin of mathematical knowledge in a pupil's mind,beginning with motivation and ending with the crystallisation of abstract knowledge. This theory makes the theoretical background of the teaching based on building mental schemas which is described in the next chapter. The book ends with a theoretical description of the emergence of a mental schema of Number. On the one side, all the considerations are based on teaching experiments and existing research results, and on the other side, illustrated by concrete examples from the teaching of mathematics andinterviews with pupils.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7290-776-2

  • Počet stran knihy

    230

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS knihy