Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

""Výchova pro kulturní dědictví"" v mezinárodním i domácím kontextu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10320568" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10320568 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    ""Výchova pro kulturní dědictví"" v mezinárodním i domácím kontextu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek přibližuje jedenáct projektů, které v uplynulé dekádě usilovaly o cílené využití vzdělávacího potenciálu kulturního dědictví ve školní praxi a díky tomu podnítily účinnou spolupráci škol s paměťovými a památkovými institucemi. Příklady ze zahraničí i z českého prostředí jsou představeny v kontextu teoretických východisek a konceptů, na jejichž základě vznikly. Společným didaktickým jmenovatelem všech uvedených příkladů je ""výchova pro kulturní dědictví"" neboli autentické učení žáků, pramenící ze smysluplného podílu na péči o kulturní dědictví.

  • Název v anglickém jazyce

    ""Education for heritage"" in the international as well as national context

  • Popis výsledku anglicky

    This article reviews projects of heritage education that have enhanced effective cooperation between schools and heritage professionals for the last decade in order to maximize potential that cultural heritage can offer to formal learning. Eleven cases studies from abroad as well as the Czech Republic are presented in their original theoretical contexts. However, it appears that the last common denominator of all mentioned examples is the pedagogy of authentic learning based on meaningful heritage care,or 'education for heritage'

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/DF12P01OVV014" target="_blank" >DF12P01OVV014: Vzdělávací role Národního památkového ústavu: Edukace jako klíčový nástroj zkvalitnění péče o kulturní dědictví České republiky</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Marginalia historica

  • ISSN

    1804-5367

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    9-30

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus