Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Czech-Russian Homonymy as a Didactic Problem

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10288044" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10288044 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/62690094:18440/15:50004359

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    ruština

  • Název v původním jazyce

    Cheshsko-russkaja omonimija kak lingvodidakticheskaja problema

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Statja posvjashhena voprosu cheshsko-russkojj omonimii. Dannaja problematika rassmatrivaetsja nami na fone metodiki prepodavanija russkogo jazyka v cheshskojj shkole. Analiziruetsja ponjatie mezhjazykovojj omonimii, privoditsja klassifikacija cheshsko-russkikh omonimov. Kak podcherkivaetsja v state, mezhjazykovaja omonimija javljaetsja trudnym javleniem, oslozhnjajushhim process obuchenija russkomu jazyku v cheshskojj shkole. S celju pomoshhi uchiteljam russkogo jazyka v statju vkljucheny takzhe primeryzadanijj, nacelennykh kak raz na rabotu s omonimami. Statja sostavlena s uchjotom metodiki mezhkulturnogo obrazovanija, vnimanie udeljaetsja takzhe specifike obuchenija russkomu jazyku kak inoslavjanskomu.

  • Název v anglickém jazyce

    Czech-Russian Homonymy as a Didactic Problem

  • Popis výsledku anglicky

    The article focuses on the Czech-Russian homonymy. We consider the problem in the context of teaching Russian in the Czech school. The notion of interlingual homonymy is analyzed, a classification of Czech-Russian homonyms is presented. The article highlights the interlingual homonymy as being a phenomenon complicating the process of teaching Russian in the Czech school. In order to help Russian language teachers, the article also includes exemplary assignments covering the work with homonyms. The article is based on the methodology of intercultural education, attention is also paid to the specifics of teaching Russian as a diverse Slavonic language.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    XLinguae

  • ISSN

    1337-8384

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    57-67

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus