Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The (in) comparability of ICT knowledge and skill self-assessments among upper secondary school students: The use of the anchoring vignette method

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10293619" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10293619 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S036013151500072X" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S036013151500072X</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.compedu.2015.03.003" target="_blank" >10.1016/j.compedu.2015.03.003</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The (in) comparability of ICT knowledge and skill self-assessments among upper secondary school students: The use of the anchoring vignette method

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Self-reporting of ICT knowledge and skills is commonly used in questionnaire surveys among students and in job search situations to provide information about actual ICT knowledge and skills. The main advantage of this approach is its low cost. The responses can, however, reflect not only the actual level of knowledge and skills but also the self-assessment style. Two students with the same actual knowledge and skills level may give different self-assessments since one might be optimistic and overestimate his/her skills and the other could be pessimistic and underestimate his/her skills. The anchoring vignette method helps to adjust self-reports for the differences in scale usage. We compare the ICT knowledge and skills of two distinct groups of Czech upper secondary school students, ICT students (N Ľ 228) and non-ICT (business and pedagogy) students (N Ľ 147), based on their self-reported general ICT knowledge and skills, before and after the anchoring vignette adjustment for the diffe

  • Název v anglickém jazyce

    The (in) comparability of ICT knowledge and skill self-assessments among upper secondary school students: The use of the anchoring vignette method

  • Popis výsledku anglicky

    Self-reporting of ICT knowledge and skills is commonly used in questionnaire surveys among students and in job search situations to provide information about actual ICT knowledge and skills. The main advantage of this approach is its low cost. The responses can, however, reflect not only the actual level of knowledge and skills but also the self-assessment style. Two students with the same actual knowledge and skills level may give different self-assessments since one might be optimistic and overestimate his/her skills and the other could be pessimistic and underestimate his/her skills. The anchoring vignette method helps to adjust self-reports for the differences in scale usage. We compare the ICT knowledge and skills of two distinct groups of Czech upper secondary school students, ICT students (N Ľ 228) and non-ICT (business and pedagogy) students (N Ľ 147), based on their self-reported general ICT knowledge and skills, before and after the anchoring vignette adjustment for the diffe

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GBP402%2F12%2FG130" target="_blank" >GBP402/12/G130: Vztahy mezi dovednostmi, vzděláváním a výsledky na trhu práce: longitudinální studie</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Computers and Education

  • ISSN

    0360-1315

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    85

  • Číslo periodika v rámci svazku

    July

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    191-202

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus