Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Application of Anchoring Vignettes in the Analysis of Self-assessment of ICT Skills: A Pilot Study Among Czech Secondary School Students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F19%3A10416016" target="_blank" >RIV/00216208:11410/19:10416016 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/book/10.1007%2F978-3-030-23513-0" target="_blank" >https://link.springer.com/book/10.1007%2F978-3-030-23513-0</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-23513-0" target="_blank" >10.1007/978-3-030-23513-0</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Application of Anchoring Vignettes in the Analysis of Self-assessment of ICT Skills: A Pilot Study Among Czech Secondary School Students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents pilot study findings of a research project about the application of anchoring vignettes in the analysis of Czech upper secondary school students&apos; self-assessment of ICT skills. The pilot study was conducted in December 2017 among N=166 respondents from four different types of upper secondary schools. Anchoring vignettes, which are brief texts describing hypothetical people who illustrate a certain level of the trait of interest (e.g. ICT skills), is a method implemented to identify response scale differences in survey questions and to adjust the self-assessments caused by response scale differences. Methodologically, as there are only few examples of the application of this method in the self-assessment of ICT skills and also in educational research, this pilot study has enabled the researchers to test how comprehensible a questionnaire with a set of vignettes was for the upper secondary school students. This enhanced research method based on anchoring vignettes will be used for the main study in spring 2018. The pilot study findings confirmed the high variability of the use of scale for respondents&apos; self-assessments and vignettes.

  • Název v anglickém jazyce

    The Application of Anchoring Vignettes in the Analysis of Self-assessment of ICT Skills: A Pilot Study Among Czech Secondary School Students

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents pilot study findings of a research project about the application of anchoring vignettes in the analysis of Czech upper secondary school students&apos; self-assessment of ICT skills. The pilot study was conducted in December 2017 among N=166 respondents from four different types of upper secondary schools. Anchoring vignettes, which are brief texts describing hypothetical people who illustrate a certain level of the trait of interest (e.g. ICT skills), is a method implemented to identify response scale differences in survey questions and to adjust the self-assessments caused by response scale differences. Methodologically, as there are only few examples of the application of this method in the self-assessment of ICT skills and also in educational research, this pilot study has enabled the researchers to test how comprehensible a questionnaire with a set of vignettes was for the upper secondary school students. This enhanced research method based on anchoring vignettes will be used for the main study in spring 2018. The pilot study findings confirmed the high variability of the use of scale for respondents&apos; self-assessments and vignettes.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA17-02993S" target="_blank" >GA17-02993S: Faktory ovlivňující sebehodnocení ICT dovedností studentů středních škol</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Empowering Learners for Life in the Digital Age

  • ISBN

    978-3-030-23512-3

  • ISSN

    1868-4238

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    243-252

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Germany

  • Místo konání akce

    Linz

  • Datum konání akce

    24. 6. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku