Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Developing a Framework for the Examination of Anchoring Vignette Assumptions Using Cognitive Interviews: A Demonstration in the ICT Skills Domain

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F21%3A10429665" target="_blank" >RIV/00216208:11410/21:10429665 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=-hWkS2I8gD" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=-hWkS2I8gD</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/1525822X21991281" target="_blank" >10.1177/1525822X21991281</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Developing a Framework for the Examination of Anchoring Vignette Assumptions Using Cognitive Interviews: A Demonstration in the ICT Skills Domain

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Self-assessment measures are commonly used in questionnaire surveys. However, one of the problems with self-reports is that they may be prone to differences in scale usage among respondents. The anchoring vignette method addresses this issue. It relies on two assumptions: response consistency and vignette equivalence. Here we aim to develop a framework for the examination of these assumptions using cognitive interviews and demonstrate it in the Information and Communications Technology (ICT) skills domain. First, we develop new anchoring vignettes describing various ICT skill domains. Second, we examine both assumptions using cognitive interviews with students who are studying different fields. Our analysis shows that the assumptions are indeed not adhered to, especially the assumption of vignette equivalence. Third, we develop a general framework for the examination of the method&apos;s assumptions.

  • Název v anglickém jazyce

    Developing a Framework for the Examination of Anchoring Vignette Assumptions Using Cognitive Interviews: A Demonstration in the ICT Skills Domain

  • Popis výsledku anglicky

    Self-assessment measures are commonly used in questionnaire surveys. However, one of the problems with self-reports is that they may be prone to differences in scale usage among respondents. The anchoring vignette method addresses this issue. It relies on two assumptions: response consistency and vignette equivalence. Here we aim to develop a framework for the examination of these assumptions using cognitive interviews and demonstrate it in the Information and Communications Technology (ICT) skills domain. First, we develop new anchoring vignettes describing various ICT skill domains. Second, we examine both assumptions using cognitive interviews with students who are studying different fields. Our analysis shows that the assumptions are indeed not adhered to, especially the assumption of vignette equivalence. Third, we develop a general framework for the examination of the method&apos;s assumptions.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA17-02993S" target="_blank" >GA17-02993S: Faktory ovlivňující sebehodnocení ICT dovedností studentů středních škol</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Field Methods [online]

  • ISSN

    1552-3969

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    33

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    355-371

  • Kód UT WoS článku

    000618478900001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85101041012