Výuka o rozmanitosti kultur prostřednictvím multimédií
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10294576" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10294576 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výuka o rozmanitosti kultur prostřednictvím multimédií
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek obsahuje praktický námět na výuku multikulturní výchovy, jež svou náplní přesahuje do oblasti biologie a psychologie. Cílem je seznámit žáky s rozmanitostí kultur a s přirozenými projevy chování. Prostřednictvím multimédií se žáci v prvé řadě seznamují s diferenciací lidských populací, a poté sledují projevy různých emocí totožné všem kulturám. Žáci jsou vedeni k diskuzi týkající se významu multikultury. Následně pomocí fotografií hodnotí a rozpoznávají projevy různých emocí. Součástí výuky jevýzkum, který ověřuje náročnost rozpoznání výrazů u konkrétních emocí, a zároveň je mapováno v jaké míře mají multimédia vliv na atraktivitu výuky.
Název v anglickém jazyce
Teaching about the Diversity of Cultures with the Use of Multimedia
Popis výsledku anglicky
This model of a science lesson interfaces multicultural education, biology and psychology. The main aim is to acquaint pupils with the diversity of cultures and natural behaviors. Through the multimedial support the differentiation of human populations is primarily shown. Then the pupils observe the manifestations of a variety of emotions identical to all cultures. Pupils are encouraged to discuss the importance of multiculturalism. Consequently using photos pupils evaluate and recognize expressions ofdifferent emotions. Part of the lesson is a research that validates the performance of recognition of expressions with specific emotions. It is also focused on the multimedia effect on the attractiveness of teaching.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Projektové vyučování v přírodovědných předmětech
ISBN
978-80-7290-817-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
34-41
Název nakladatele
Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Pedagogická fakulta UK v Praze
Datum konání akce
6. 11. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—