Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mathematics lessons in culturally and linguistically heterogeneous classrooms

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10377436" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10377436 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Mathematics lessons in culturally and linguistically heterogeneous classrooms

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cultural and linguistic heterogeneity at schools and multicultural education have become an integral part of education. Although teachers of mathematics might think multicultural topics should be covered in other subjects, they have to face &quot;multicultural reality&quot; and plan and conduct lessons respecting the needs of learners from diverse cultural and linguistic backgrounds. Moreover, mathematics of other cultures can bring new perspectives and enrich mathematics education as such. The paper presents an experiment showing that traditional mathematics content can be adapted to include multicultural topics and can be well used in culturally and linguistically heterogeneous classrooms. Activities presented in the experiment pay due attention to linguistic and cognitive aspects. Thus they respect the needs of pupils from different cultural and linguistic backgrounds. The results of this study are relevant for mathematics educators as well as in-service and pre-service teachers.

  • Název v anglickém jazyce

    Mathematics lessons in culturally and linguistically heterogeneous classrooms

  • Popis výsledku anglicky

    Cultural and linguistic heterogeneity at schools and multicultural education have become an integral part of education. Although teachers of mathematics might think multicultural topics should be covered in other subjects, they have to face &quot;multicultural reality&quot; and plan and conduct lessons respecting the needs of learners from diverse cultural and linguistic backgrounds. Moreover, mathematics of other cultures can bring new perspectives and enrich mathematics education as such. The paper presents an experiment showing that traditional mathematics content can be adapted to include multicultural topics and can be well used in culturally and linguistically heterogeneous classrooms. Activities presented in the experiment pay due attention to linguistic and cognitive aspects. Thus they respect the needs of pupils from different cultural and linguistic backgrounds. The results of this study are relevant for mathematics educators as well as in-service and pre-service teachers.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 15th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2018 (ERIE)

  • ISBN

    978-80-213-2858-7

  • ISSN

    2336-744X

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    221-228

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    7. 6. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000452558300027