Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Cultural and linguistic heterogeneity in research presented at SEMT symposia

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F24%3A10489872" target="_blank" >RIV/00216208:11410/24:10489872 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1093/oso/9780192869647.003.0003" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1093/oso/9780192869647.003.0003</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1093/oso/9780192869647.003.0003" target="_blank" >10.1093/oso/9780192869647.003.0003</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Cultural and linguistic heterogeneity in research presented at SEMT symposia

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter focuses on cultural and linguistic heterogeneity in primary mathematics classrooms. It gives an overview of 1990s research on this topic as presented at SEMT, as well as documenting further developments. Before 2015 the topic seems to have been somewhat marginal, with more attention paid to communication and interaction in mathematics classrooms, development of reasoning, or comparative studies of practices in two or more countries. The past few symposia have witnessed presentations explicitly targeting the issue of heterogeneity (linguistic, cultural, and special needs) and obstacles in learning for pupils with different socio-cultural and socio-linguistic backgrounds. This may be because educators and policy makers look for how to support their own children from previously marginalized populations or because they look for ways of helping migrant children and newcomers. Undoubtably, cultural and linguistic heterogeneity deserves attention from researchers, educators, policy makers, and teachers, as a prerequisite for equity in education.

  • Název v anglickém jazyce

    Cultural and linguistic heterogeneity in research presented at SEMT symposia

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter focuses on cultural and linguistic heterogeneity in primary mathematics classrooms. It gives an overview of 1990s research on this topic as presented at SEMT, as well as documenting further developments. Before 2015 the topic seems to have been somewhat marginal, with more attention paid to communication and interaction in mathematics classrooms, development of reasoning, or comparative studies of practices in two or more countries. The past few symposia have witnessed presentations explicitly targeting the issue of heterogeneity (linguistic, cultural, and special needs) and obstacles in learning for pupils with different socio-cultural and socio-linguistic backgrounds. This may be because educators and policy makers look for how to support their own children from previously marginalized populations or because they look for ways of helping migrant children and newcomers. Undoubtably, cultural and linguistic heterogeneity deserves attention from researchers, educators, policy makers, and teachers, as a prerequisite for equity in education.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Elementary mathematics teaching: Insights from 30 years of the Symposia on Elementary Mathematics Teaching (SEMT)

  • ISBN

    978-0-19-286964-7

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    39-54

  • Počet stran knihy

    321

  • Název nakladatele

    Oxford University Press

  • Místo vydání

    Neuveden

  • Kód UT WoS kapitoly