Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ornaments and tessellations - encouraging creativity in mathematics classroom

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10377435" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10377435 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1007/978-3-319-73156-8" target="_blank" >https://doi.org/10.1007/978-3-319-73156-8</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-73156-8" target="_blank" >10.1007/978-3-319-73156-8</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Ornaments and tessellations - encouraging creativity in mathematics classroom

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The presented paper focuses on the encouraging creativity in lessons of mathematics in heterogeneous mathematics classrooms. It is an extended version of a paper presented on ICME 2016 in Hamburg (Moraová, Novotná, 2016). It describes teaching experiments conducted within the frame of the project M3EaL: Multiculturalism, Migration, Mathematics Education and Language (526333-LLP-1-2012-1-IT-COMENIUS-CMP) - a multilateral project whose aim was development of teaching units supporting migrant pupils and pupils for different sociocultural backgrounds (m3eal.dm.unipi.it). The paper shows that if pre-service and in-service teachers face the situation in which they cannot (for various reasons) rely on traditional textbooks and ways of doing mathematics, in this particular case they face a culturally heterogeneous classroom, they tend to be very creative in planning their lesson and at the same time encourage creativity of their pupils. Thus cultural heterogeneity may be perceived as advantage as it may result in breaking out of stereotypes of mathematics classrooms.

  • Název v anglickém jazyce

    Ornaments and tessellations - encouraging creativity in mathematics classroom

  • Popis výsledku anglicky

    The presented paper focuses on the encouraging creativity in lessons of mathematics in heterogeneous mathematics classrooms. It is an extended version of a paper presented on ICME 2016 in Hamburg (Moraová, Novotná, 2016). It describes teaching experiments conducted within the frame of the project M3EaL: Multiculturalism, Migration, Mathematics Education and Language (526333-LLP-1-2012-1-IT-COMENIUS-CMP) - a multilateral project whose aim was development of teaching units supporting migrant pupils and pupils for different sociocultural backgrounds (m3eal.dm.unipi.it). The paper shows that if pre-service and in-service teachers face the situation in which they cannot (for various reasons) rely on traditional textbooks and ways of doing mathematics, in this particular case they face a culturally heterogeneous classroom, they tend to be very creative in planning their lesson and at the same time encourage creativity of their pupils. Thus cultural heterogeneity may be perceived as advantage as it may result in breaking out of stereotypes of mathematics classrooms.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Mathematical Creativity and Mathematical Giftedness: Enhancing Creative Capacities in Mathematically Promising Students

  • ISBN

    978-3-319-73155-1

  • Počet stran výsledku

    32

  • Strana od-do

    253-284

  • Počet stran knihy

    428

  • Název nakladatele

    Springer International Publishing

  • Místo vydání

    Cham, Switzerland

  • Kód UT WoS kapitoly